နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ....
Image and video hosting by TinyPic

ဥစၥာ ေမတၲာ ပညာ ဘဝ

                 အခ်ိန္ကား..ဗုဒၶဘုရားရွင္ပြင္႔ထြန္းေသာအခ်ိန္။
       လြန္ခဲ႕ေသာႏွစ္ေပါင္း၂၅၀ဝေက်ာ္ကအျဖစ္အပ်က္တစ္ခုျဖစ္သည္။ဗာရာဏသီျပည္ၾကီးမွာ သူေဌးၾကီးလင္မယားႏွစ္ဦးရွိ၏။ ကုေဋ၈၀ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာျပီး သူတို႕၌တစ္ဦးတည္းေသာသားတစ္ေယာက္ရွိ၏။ ကုေဋ၈၀ကိုဆက္ခံမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔အမ်ားကသူ႕ကိုကုေဋ၈၀သူေဌးသားဟုေခၚ၏။ သား၏ေနာင္ေရးႏွင္႕ပတ္သက္၍မိဘျဖစ္ေသာသူေဌးၾကီးလင္မယားစဥ္းစားသည္မွာ ငါတို႕အမ်ိဳးဟာ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတယ္၊ငါတို႕သားေလးပညာသင္စရာမလို၊စီးပြားရွာဖို႕မလို၊စည္းစိမ္ခံစားသည္ကလြဲ၍
တျခား ျပဳဖြယ္ကိစၥမရွိ ဟုစဥ္းစား၏။ ၾကံစည္၏၊ ထိုစဥ္းစားၾကံစည္သည္႕အတိုင္လည္း လက္ေတြ႕အားထုတ္ေလ၏။
ထိုဗာရာဏသီျပည္မွာပင္ အျခားေသာအမ်ိဳး၌ သူေဌးၾကီးလင္မယားရွိ၏။သူတို႕လဲကုေဋ၈၀ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာျပီး၊သမီးတစ္ေယာက္ရွိ၏။ထိုမိန္းကေလးသည္လဲ သူေဌးသားနည္းတူအာရံုခံစားသည္ကလြဲျပီး       ဘာမွ်မသင္ရ၊ မလုပ္ရေသာအေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္၏။   ။အသြင္တူရင္အိမ္သူျဖစ္ ဆိုသည္႕အတိုင္း အရြယ္ေရာက္ေသာအခါသူတို႕ႏွစ္ဦးကိုထိမ္းျမားလက္ထပ္ေပးလိုက္၏။ကာလၾကာေသာ္.. မိဘတို႕ကြယ္လြန္ကုန္၏။ ဖခင္၏သူေဌးရာထူးကိုဆက္ခံရေသာသားသည္ တစ္ေန႕သံုးၾကိမ္ ျပည္႕ရွင္မင္း
ထံခစား၏။     ။ ထိုဗာရာဏသီျမိဳ႕၌ေသေသာက္ၾကဴးမ်ားရွိကုန္၏။သူတို႕သည္ သူေဌးသားကိုမွီျပီးအသက္
ေမြးလိုေသာေၾကာင္႔ သူေဌးသားကိုသူတို႕၏အေပါင္းအပါျဖစ္ေအာင္အားထုတ္ေလသည္။  ေလာကသေဘာအရ လူဆိုးဟူသည္ကိုယ္တိုင္ကဆိုးသြမ္းေနသည္႕အတြက္သူမ်ားကိုလည္း အျဖဴအမည္းခြဲျခားေနမည္မဟုတ္ေပ၊ မိမိေကာင္းစားေရးကိုသာလွ်င္အဓိကထား၏။ ပညာမဲ႕လွ်င္ က်န္အားလံုးလဲ မဲ႕ေတာ႕၏။ ယခုမမဲ႕ေသးလွ်င္ ေနာင္အခါမဲ႕မည္ျဖစ္၏။ စည္းစိမ္ခံစားသည္ကလြဲျပီး ဘာမွနားမလည္ေသာသူေဌးသားလည္းေသေသာက္ၾကဴးတို႕ႏွင္႕ေပါင္းမိေလေတာ႕သည္။ေငြပံုၾကီးကို အလယ္မွာထား၍မူးယစ္ေသာက္စား၏။ ထိုမွတဆင္႕ အေပ်ာ္အပါးလိုက္စား၏။ ေလာင္းကစားလုပ္၏။ အသြင္တူေသာအိမ္သူကလည္း မတားျမစ္၊ မိမိဘက္မွပါလာေသာပစၥည္းဥစၥာကိုပင္ထုတ္ေပး၏။ ကာလၾကာ-                ေသာ္  လင္မယားႏွစ္ေယာက္လံုးပိုင္ဆိုင္ေသာစည္းစိမ္အားလံုးကုန္ေတာ႕၏။ အျခံအရံလဲကင္းမဲ႕၊ ေနစရာမရွိ၊ စားစရာမရွိ၊ သူတပါးအိမ္မွာမွီခိုေနထိုင္ကာ ခြက္လက္ဆြဲေတာင္းရမ္းစားေသာက္ရေလ၏။ သူေဌးဘဝမွသည္ သူေတာင္းစားဘဝသို႕ေရာက္ျခင္းေပတည္း။
     ထိုေခတ္အခါ၌လည္း ရဟန္းငယ္သာမေဏတို႕သည္ စားၾကြင္းျဖစ္ေသာခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္  တို႕ကိုေတာင္းရမ္းသူတို႕အား ေပးကမ္းစြန္႕လွဴေလ႕ရွိ၏။ တစ္ေန႕ေသာအခါ ဆြမ္းစားဇရပ္တံခါး၌စားၾကြင္း
ေတာင္းေနေသာသူေဌးေဟာင္းလင္မယားကိုဘုရားရွင္ျမင္ေတာ္မူေလသည္။ ျမင္ျပီး ျပံဳးေတာ္မူ၏။
ဘုရားရွင္တို႕မည္သည္အက်ိဳးမဲ႕ေသာကိစၥကို လံုးဝျပဳေတာ္မူေလ႔မရွိ။ အေၾကာင္းရင္းကိုအရွင္အာနႏၵာက ေမးေလွ်ာက္ေသာအခါ..... 
     ခ်စ္သား အာနႏၵာ ကုေဋ ၈၀ ကိုကုန္ခမ္းေစျပီး မယားကိုလက္စြဲေခၚလ်က္ ထမင္းအလို႕ငွါလွည္႕လည္
ေနေသာ ဤသူေဌးသားကို ၾကည္႕စမ္းေလာ႕၊ ဤသူေဌးသားသည္ ပထမအရြယ္မွာစီးပြားရွာခဲ႕ပါမူ ဤၿမိဳ႕
မွာ ပထမတန္းသူေဌးၾကီးျဖစ္ႏိုင္၏။ရဟန္းေဘာင္သို႕ဝင္ေရာက္ခဲ႕ပါမူ အရဟတၲဖိုလ္သို႕ေရာက္ႏိုင္၏။
သူ၏မယားသည္အနာဂါမိဖိုလ္သို႕ေရာက္ႏိုင္ေလ၏။ပထမအရြယ္မွာေမ႕ေလ်ာ႕ျပီးဒုတိယအရြယ္မွာစီးပြား
ရွာခဲ႕လွ်င္ဒုတိယတန္းသူေဌးၾကီးျဖစ္ႏိုင္ျပီး၊ရဟန္းေဘာင္ဝင္ေရာက္ခဲ႕ပါမူ အနာဂါမ္ျဖစ္၍သူ၏မယားမွာ
သကဒါဂါမ္ျဖစ္ႏိုင္၏။ တတိယအရြယ္၌ စီးပြားရွာခဲ႕ပါမူ တတိယတန္းသူေဌးျဖစ္ျပီး၊ ရဟန္းေဘာင္သို႕ဝင္
ေရာက္ခဲ႕လွ်င္ သကဒါဂါမ္၊ သူ၏မယားသည္ကား ေသာတာပန္ျဖစ္ႏိုင္ေလသည္။ယခုေသာ္ကား လူ႕စည္း
စိမ္မွဆုတ္ယုတ္ျပီး၊ ရဟန္းဘဝမဂ္ဖိုလ္ဂုဏ္ေက်းဇူးမွလည္း လြဲေခ်ာ္ခဲ႕ေလျပီ။  ပမာဆိုေသာ္..ေရခမ္း
ျပီးေသာညြန္အိုင္ဝယ္အေတာင္ကုန္ျပီးေသာၾကိဳးၾကာအိုတို႕ကဲ႕သို႕ ျဖစ္ၾကေလသည္၊ဤသို႕မိန္႕ေတာ္မူ၏။
ထို႕ေနာက္ေအာက္ပါဂါထာမ်ားကိုေဟာေတာ္မူေလသည္...
                    အစရိတြာ ျဗဟၼစရိယံ၊ အလဒၶါ ေယာဗၺေန ဓနံ။
                     ဇိဏၰေကာဥၥာဝ ဈာယႏၱိ၊ ခီဏမေစၦဝ ပလႅေလ။
                     အစရိတြာ ျဗဟၼစရိယံ၊ အလဒၶါ ေယာဗၺေန ဓနံ။
                     ေသႏၱိ စာပါတိခီဏာဝ၊ ပုရာဏာနိ အႏုတၳဳနံ။     
( အရြယ္ရွိခိုက္ သူေတာ္ေကာင္းအက်င္႕ကိုလည္း မက်င္႕၊ ဥစၥာကိုလည္းရေအာင္အားမထုက္ေသာသူမိုက္
တို႕သည္ အရြယ္လြန္ေသာအခါ ေရခမ္း၍ ငါးမရွိေသာညြန္အိုင္၌ အေတာင္ကုန္ျပီးေသာၾကိဳးၾကာအိုတို႕
ကဲ႕သို႕ ၾကံမိႈင္၍သာ ေနရကုန္၏။
  အရြယ္ရွိခိုက္ သူေတာ္ေကာင္းအက်င္႕ကိုလည္း မက်င္႕၊ ဥစၥာကိုလည္းရေအာင္အားမထုက္ေသာသူမိုက္
တို႕သည္ အရြယ္လြန္ေသာအခါ ေလးမွလႊတ္လိုက္ျပီးေနာက္ အဟုန္ကုန္ေသာ ျမားတို႕ကဲ႕သို႕ အားမရွိဘဲ
ေရွးျဖစ္ေဟာင္းတို႕ကိုသာ  ေအာက္ေမ႕ညည္းတြားကာ ေနရေလကုန္၏)
               ေဒသနာေတာ္အဆံုးမွာ လူမ်ားစြာတို႕ အကြ်တ္တရားရၾက၏။သို႕ေသာ္လဲ..သူေဌးေဟာင္း
လင္မယားမူကား အခ်ည္းႏွီးေသာဘဝျဖင္႕ပင္ နိဂံုးခ်ဳပ္ေလေတာ႕သည္..။
              ---------------------------------------------------------- 
              ေလ႕လာခ်င္သူသည္ ဗဟုသုတရွာတတ္ဖို႕လို၏။ တိုးတက္ခ်င္သူသည္ကား ဗဟုသုတရွာ
တတ္ဖို႕လိုအပ္သလို သခၤန္းစာယူတတ္ဖို႕လည္း လိုပါသည္။ ယခု စာေရးသူေဖာ္ျပခဲ႕ေသာဝတၳဳသည္ကား
လူတိုင္းလိုလို သိေသာဝတၳဳျဖစ္၏။ ေလာကီတန္းေက်ာင္းတို႕၌လည္း ငယ္စဥ္ကသင္ခဲ႕ရပါသည္။
 ေရွးသေရာခါ၊ ျပည္ဗာရာဝယ္၊ ကုေဋၾကြယ္သား၊ သူေဌးသားလွ်င္.. စသျဖင္႕ ကဗ်ာလကၤာတို႕ျဖင္႕            
ေဖာ္ျပ၏။ ငယ္စဥ္က ပညာမသင္ခဲ႕ျခင္းေၾကာင္႕ ၾကီးေသာအခါ ဆင္းရဲဒုကၡျဖစ္ပံုကိုသာ ေဇာင္းေပးေဖာ္
ျပပါသည္။  စာေရးသူကား ဤမွ်သခၤန္းစာယူရံုျဖင္႕ မေက်နပ္၊ မေရာင္႕ရဲပါ။   အဘယ္႕ေၾကာင္႕ဆိုေသာ္
လူတစ္ေယာက္၏ဘဝ အစ အလယ္ အဆံုး တို႕ႏွင္႕ပတ္သက္ေသာေၾကာင္႕ျဖစ္၏။ေလာကဓမၼစာေစာင္-
မွ စာေရးသူမွတ္သားဖူးေသာ လကၤာတစ္ပုဒ္ရွိ၏။                                                                                                                                                                                                                                           ]ေလးဘက္တြား၍၊ ငိုစားျပံဳးရယ္၊ လူမမယ္ကား၊ က်င္ငယ္ရႊဲရြဲ၊ တြဲရြဲႏွာရည္၊ ဆာေလာင္
            ေလေသာ္၊ ေအာ္ဟစ္ငိုျမည္၊ တအီအီသည္၊ ဤသည္လူသားမႏုႆ။
                       ေျပးလ်က္သြား၍၊ လူလားေျမာက္က၊ သင္ထပညာ၊ ငယ္ရာကၾကီး၊ ရွာျပီးဝမ္းေရး၊ အခ်စ္
           ေရးႏွင္႔၊ ေပ်ာ္ေရးတနည္း၊ လြမ္းပြဲတလီ၊ အတည္တည္သည္၊ ဤသည္လူသားမႏုႆ။
           ေရွးထက္မ်ား၍၊ လူသားေတြ႕ၾကံဳ၊ ဖံုဖံုဒုကၡ၊ ဘဝဓမ္မ်ိဳး၊ သြားက်ိဳးခါးကိုင္း၊ နားထိုင္းမ်က္မြဲ ၊  
           ကိုင္စြဲေတာင္ေဝွး၊ ေသေဘးကိုရည္၊ ေမွ်ာ္ငံ႔တည္သည္၊ ဤသည္လူသားမႏုႆ။
ဤလကၤာသည္ကား လူသားတစ္ဦး၏ဘဝ အစç အလယ္ç အဆံုး ကိုျပေသာလကၤာျဖစ္၏။ သူေဌးသား၏
ဘဝျဖစ္စဥ္သည္ လကၤာ၏ဆိုလိုရင္း၌ အက်ံဳးမဝင္၊ ျဖစ္ရိုးျဖစ္စဥ္မဟုတ္ေပ။ ပို၍ေၾကကြဲစရာေကာင္း၏။    
ထို႕ေၾကာင္႕ စာေရးသူကား ဤသခၤန္းစာ ၅-မ်ိဳးကိုယူမိပါသည္။ ၁-မိဘက်င္႕ဝတ္၊ ၂-ပညာေရး၊ ၃-ကိုယ္
ပိုင္အရည္အခ်င္း၊ ၄-ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး၊ ၅-ကံတရား။ ဤငါးမ်ိဳးပင္တည္း။ ထိုတြင္.....
မိဘက်င္႕ဝတ္---မိဘတို႔၏ေမတၲာç ေစတနာသည္ ယံုမွားဖြယ္မရွိပါ။ သားသမီးတို႕ကို ေကာင္းေစခ်င္၊
ေတာ္ေစခ်င္၏။ ျမင္႕သထက္ျမင္႕ေသာဘဝသို႕ေရာက္ေစသည္မွာလဲ မွန္၏။ေကာင္းေအာင္၊ ေတာ္ေအာင္
ျမင္႔သထက္ျမင္႔ေအာင္လဲ အားထုက္၏။ သို႔ေသာ္ ဤအားထုက္ရာ၌ကား ယံုမွားဖြယ္ရွိ၏။လမ္းနည္းမက်
ခဲ႕လွ်င္လမ္းလြဲႏိုင္ေသာေၾကာင္႕တည္း။ျမတ္စြာဘုရားသည္ သိဂၤါေလာဝါဒသုတ္တြင္ မိဘက်င္႔ဝတ္မ်ားကို
ခ်မွတ္ေပးေတာ္မူခဲ႔၏။မေကာင္းရာကိုတားျမစ္ျခင္း၊ ေကာင္းရာကိုညႊန္ျပျခင္း၊ အတတ္ပညာသင္ေစျခင္း၊ အေမြဥစၥာေပးျခင္း၊ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ေပးျခင္း။ ဤငါးမ်ိဳးျဖစ္၏။ မိဘတို႔သည္ ေမတၲာ၊ ေစတနာရွိေနရံု
ႏွင္႔မျပီးေသးဘဲ ဆိုင္ရာဝတၲရားအတိုင္းလုပ္ေဆာင္ပါမွ သားသမီးတို႔ဘဝေကာင္းစား၏။ေမတၲာ၊ ေစတနာ
တို႔လဲပိုျပီးေတာက္ေျပာင္လာ၏။ ဤက်င္႔ဝတ္ငါးမ်ိဳးသည္ မိဘေမတၲာေစတနာကိုသက္ေသျပေရးအတြက္
အခြင္႔အေရးျဖစ္သလို၊ သားသမီးတို႕ဘဝေကာင္းစားေရးအတြက္ အေျခခံေဖာင္းေဒးရွင္းလဲ ျဖစ္ပါသည္။
ထို႔ေၾကာင္႔  ပုဗၺာစရိယ မိႏွင္႔ဖ ဟူ၍ဆို၏။ ပတ္သက္မႈရွိေသာအရာတိုင္းသည္ ဆက္ႏြယ္မႈရွိ၏။ မိဘ-
တို႔က မိမိဆိုင္ရာတာဝန္မ်ားေက်ပြန္မွ သားသမီးတို႔လိမၼာျပီး သူတို႕ဆိုင္ရာ(သားသမီးက်င္႔ဝတ္)မ်ားကိုလဲ
နားလည္ဖို႔၊ လက္ေတြ႕က်င္႕သံုးဖို႕ရာ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ား၏။သံသရာသည္ လည္ေန၏။ယခုမိဘသည္အရင္က သားသမီးျဖစ္ခဲ႔၏။ ယခုသားသမီးသည္ ေနာင္အခါမိဘျဖစ္မည္ ျဖစ္၏။ သူေဌးသား၏မိဘတို႕သည္
တမလြန္ကေန ဘဝပ်က္ေနတဲ႕သား၏ျဖစ္အင္ကိုျမင္ႏိုင္ခဲ႕ပါမူ ရင္ထုမနာျဖစ္မည္မွာေသခ်ာ၏။မိဘဝတၲ-
ရားခ်ိဳ႕ယြင္းခဲ႕မႈကိုေနာင္တရမည္မွာလဲ မုခ်ပင္ျဖစ္၏။ ဇာတ္လမ္း၌ ကံေကာင္းသည္မွာတစ္ခုေတာ႕ရွိ၏။
သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံ၌ သားသမီးမရခဲ႕ျခင္းပင္။ရခဲ႔လွ်င္ကား ထိုကေလး၏ဘဝသည္မေတြးဝံ႔စရာ။
ပညာေရး---ပညာေရးသည္ဘဝအတြက္ျခြင္းခ်က္မရွိ အေရးၾကီး၏။ ပညာသမာ အာဘာ နတၴိဟုဆို၏၊
ႏိုင္ငံေရးလုပ္လွ်င္ပညာလို၏၊ စီးပြားေရးလုပ္လွ်င္လဲပညာလို၏၊ လူမႈေရးလုပ္လွ်င္လဲပညာလို၏၊ဘာသာ-
ေရးလုပ္လွ်င္ကားပို၍ပင္လို၏။လူကိုစိတ္ကအုပ္ခ်ဳပ္၏၊ စိတ္ကိုပညာကအုပ္ခ်ဳပ္၏၊ပညာကိုဗဟုသုတက
အုပ္ခ်ဳပ္၏၊ဟု ဆိုပါသည္။ငယ္စဥ္အခါဗဟုသုတသည္ ၾကီးေသာအခါပညာျဖစ္ေသာေၾကာင္႔  လူတိုင္း -ေက်ာင္းေနသင္႔ပါသည္။စာတတ္မွအျဖဴအမည္းခြဲျခားႏိုင္ျပီး၊ စိတ္ကိုမွန္ကန္စြာထိန္းေက်ာင္းႏိုင္မည္၊စိတ္-
ကိုထိန္းေက်ာင္းႏိုင္မွ ဘဝေကာင္းေပလိမ္႔မည္။အခ်ဳပ္ဆိုေသာ္--ပညာေရးသည္ဘဝအေရးကိစၥအားလံုး၏
အေျခခံျဖစ္ပါသည္။ ပညာေရး၏အေရးၾကီးပံုကို ကုေဋ ၈၀ သူေဌးသားကသက္ေသျပခဲ႕၏။ ။
ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္း---ပင္ကိုယ္ဥာဏ္ႏွင္႔ ပညာေရးတို႔၏ေပါင္းဆံုမႈရလဒ္ကို အရည္အခ်င္းဟုဆိုခ်င္
ပါသည္။( ဥာဏ္ကိုၾကီးထြားလာေအာင္ပညာေရးျဖင္႔ ပ်ိဳးေထာင္ရ၏။) အရည္အခ်င္းေကာင္းမွ အျမင္-
မွန္မည္၊ အျမင္မွန္မွ အၾကံေကာင္းမည္၊ အၾကံေကာင္းမွသတိေကာင္းမည္၊ သတိေကာင္းမွ အားထုက္မႈ
မွန္မည္၊ သတိႏွင္႔အားထုက္မႈတို႕မွန္ပါမွ တည္ျငိမ္မည္၊ တည္ျငိမ္မွ  အေျပာအဆို၊အလုပ္အကိုင္၊အသက္
ေမြးမႈတို႕ နည္းလမ္းက်ပါလိမ္႔မည္။သူေဌးသားသည္ ကိုယ္ပိုင္အရည္အခ်င္းမရွိေသာေၾကာင္႔ဘဝပ်က္ခဲ႕ရ
၏။ ရွိခဲ႔ပါမူ စီးပြားရွာလိမ္႔မည္၊ ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ၾကိဳးစားလိမ္႕မည္၊ ေနာက္ဆံုး သုေမဓာ-
ရွင္ရေသ႔ကဲ႔သို႔ အေတြးမ်ိဳးဝင္လာျပီး စည္းစိမ္မ်ားစြန္႔လွဴ၍ရဟန္းျပဳမည္မွာလဲ မလြဲပင္တည္း။ယခုေတာ႕
အရည္အခ်င္းခ်ိဳ႕တဲ႔မႈေၾကာင္႔ တန္ဖိုးၾကီးလွေသာအခြင္႔ေကာင္းမ်ားႏွင္႔ ေဝးကြာခဲ႕ေလ၏။ ။
ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး---မိမိႏွင္႔ပတ္ဝန္းက်င္တို႔၏ပတ္သက္ေနမႈကို ဆက္ဆံေရး ဟုဆို၏။ပတ္ဝန္းက်င္
ဟူသည္ သက္ရွိ၊သက္မဲ႔ အားလံုးပါဝင္၏။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးသည္ ဘဝအတြက္အေရးၾကီးေသာ-
ေၾကာင္႔ ျမတ္စြာဘုရားကအေသဝနာ စ ဗာလာနံ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသဝနာဟု မဂၤလသုတ္မွာအစဆံုး-
ေဟာၾကားခဲ႔ပါသည္။မိမိႏွင္႔ ပတ္သက္သူကို ဗာလလား၊ ပ႑ိတလား ခြဲျခမ္းေဝဖန္ရမည္။
ဓမၼသေဘာအရ--အေကာင္းအဆိုးေဝဖန္ရာ၌ပုဂၢိဳလ္သတၲဝါမရွိေပ။ထို႕ေၾကာင္႔ ဗာလ၊ပ႑ိတအျဖစ္-
ေဝဖန္ရာတြင္ မိဘပါ၏၊ ဆရာလဲပါ၏၊ေဆြမ်ိဳးမ်ားလဲပါ၏၊မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္း၊သူစိမ္း အားလံုးပါဝင္၏။
ထို႕ေၾကာင္႔ပင္ ဘာသာဋီကာက်မ္းျပဳဆရာေတာ္ၾကီးက အေျချပဳမဂၤလသုတ္တြင္ဘယ္သူ႔ကိုမွ်၊ မညွာၾက
ႏွင္႕၊ မိဘဆရာ၊ ျဖစ္ေစကာလည္း၊ သူဟာဗာလ၊ ပ႑ိတဟု၊ က်နေဝလွစ္၊ ေတြ႕တိုင္းစစ္၊ စနစ္က်ေစ-
ကြယ္႕ဟုေရးသားဆံုးမခဲ႕ပါသည္။ လူတစ္ဦးမွာ အေကာင္းဓာတ္ႏွင္႕အဆိုးဓာတ္သည္ ဒြန္တြဲေန၏။မိမိကဆင္းရဲေသာ္လဲ အေပါင္းအသင္းေၾကာင္႕ခ်မ္းသာႏိုင္၏။ မိမိကခ်မ္းသာေသာ္လဲအေပါင္းအသင္း
ေၾကာင္႔ ဆင္းရဲႏိုင္၏။ႏွစ္ေယာက္ေပါင္းေတာ႕ေလာင္းေက်ာ္- ဆိုသည္႕အတိုင္းမိမိတစ္ဦးတည္းရွိစဥ္က
မလုပ္ျဖစ္ေသာကိစၥမ်ားကိုအေပါင္းအသင္းနဲ႕ဆံုမွ လုပ္ျဖစ္သြားတာရွိ၏။ဇာတ္လမ္းတြင္သူေဌးသားသည္
သူယုတ္မာေတြႏွင္႔ေပါင္းမိျခင္းေၾကာင္႔ သူ၏အဆိုးဓာတ္မ်ားသည္ ဘဝကိုဝါးမ်ိဳတဲ႔အထိၾကီးထြားသြား
ခဲ႕၏။ ဖက္ရြက္သည္ ပန္းကိုထုပ္လွ်င္ေမႊးျပီး၊ ငါးပိကိုထုပ္လွ်င္နံေသာ သေဘာမ်ိဳးပင္တည္း။ အခ်ဳပ္
္ဆိုေသာ္--လူမွန္လွ်င္ပတ္ဝန္းက်င္ရွိ၏၊ ပတ္ဝန္းက်င္ရွိလွ်င္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးသည္ အေရးၾကီး
ေတာ႕သည္။ ငရဲက်သည္..နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိပင္ အေရးၾကီးပါေၾကာင္း။ 
ကံတရား---သေဗၺသတၲာ ကမၼႆကာ၊ကမၼံ သေတၲ ဝိဘဇၨတိဟုဆိုေသာ္လဲကံတရားသည္ ေတြးေတာ
ၾကံစည္ေကာင္းေသာအရာမဟုတ္ပါ။သို႕ေသာ္လဲ စာေရးသူသည္ သူေဌးကေန သူေတာင္းစားျဖစ္ျပီး သံသရာစခန္းမွလြန္ေျမာက္ခြင္႔ကိုပါ လြဲေခ်ာ္ခဲ႔ရေသာဘဝကိုၾကည္႕၍ မေတြးဘဲမေနႏိုင္။ ထို႕ေၾကာင္႕ သက္သာသလို ေတြးမိ၊ ဆင္ျခင္မိ၊ သခၤန္းစာယူမိပါသည္။ ျပဳလုပ္ျခင္းကို ကံ ဟုဆို၏။ စိတ္ျဖင္႔ၾကံစည္-
ျခင္း၊ ႏႈတ္ျဖင္႕ေျပာဆိုျခင္း၊ ကိုယ္ျဖင္႔လႈပ္ရွားျခင္းဟု ကံသံုးမ်ိဳးရွိ၏။အတိတ္ကလဲၾကံစည္၊ေျပာဆို၊ျပဳလုပ္
ခဲ႕သည္၊ ယခုလဲ ၾကံစည္၊ေျပာဆို၊ျပဳလုပ္ေနဆဲပင္ျဖစ္၏။အတိတ္ကံႏွင္႔ပစၥဳပၸန္ကံႏွစ္မ်ိဳးတြင္ ပစဳၥပၸန္ကံက
ပိုျပီးအေရးၾကီး၏။ အေၾကာင္းကား--ဘဝဟူသည္ ဒီေန႔ ဒီအခ်ိန္ ဒီနာရီ ဒီမိနစ္ ဒီစကၠန္႕မွာ ရွင္သန္ေန ထိုင္ျခင္းေၾကာင္႔ျဖစ္၏။အတိတ္က ကံေကာင္းျခင္းေတြမည္မွ်ပါေစကာမူ ယခုဘဝမွာအေနအထိုင္မ်ား
ပံုစံမက်လွ်င္ အက်ိဳးေပးေကာင္းမည္မဟုတ္။ သဲထဲေရသြန္ျဖစ္ႏိုင္၏။ယင္းကို သူေဌးသားကသက္ေသ-
ျပ၏။သူေဌးသား၏အတိတ္ကံမ်ားသည္ အရမ္းကိုအင္အားၾကီးပါ၏။အက်ိဳးေပးခြင္႔သာရလွ်င္ ေလာကီ
၌လည္း အျမင္႔ဆံုးထိအက်ိဳးေပးမည္၊ ေလာကုတၲရာမွာလဲအရဟတၲဖိုလ္ထိ ပို႕ေပးမည္ျဖစ္၏။သူ႕ထက္
ေကာင္းတာမရွိေတာ႔။ သီလကၡန္ပါဠိေတာ္၌လဲ အဇာတသတ္မင္းၾကီးသည္ ပိတုဃာတကကံကိုသာ
မလြန္ၾကဴးခဲ႕လွ်င္ သာမည-ဖလသုတ္အဆံုးမွာ အရိယာျဖစ္ႏိုင္၏။သို႔ေသာ္လဲ ပစၥဳပၸန္ဘဝအေနအထိုင္
္ေၾကာင္႔လြဲေခ်ာ္ခဲ႕ရ၏။ ေရလာေျမာင္းေပးဆိုသလို အတိတ္ကံမ်ားအက်ိဳးေပးခြင္႔ရေအာင္ပစၥဳပၸန္ကံက ကူညီ၏။ ဆိုလိုသည္မွာ--အတိတ္ကိုလံုးဝေမ႔ထားရမည္ဟုဆိုလိုျခင္းမဟုတ္။ အက်ိဳးေပးကိုထိုင္ေစာင္႔
မေနဘဲ လက္ရွိအခ်ိန္မွာလုပ္သင္႔လုပ္ထိုက္သည္တို႕ကိုအားထုက္ေနသင္႔၏ဟုဆိုလိုပါသည္။ သို႔မွသာ
ဆိုင္ရာဆိုင္ရာကံအက်ိဳးတို႕သည္ သူ႕ေနရာႏွင္႔သူ ေရာက္ရွိလာပါလိမ္႔မည္။
                      
     ယခု စာေရးသူေဖာ္ျပျပီးသည္တို႕ကား--ကုေဋ ၈၀ သူေဌးသား-သို႕မဟုတ္ ကုေဋ ၁၆၀သူေဌးၾကီး
(ဓမၼပဒ၊ မဟာဓနေသ႒ိပုတၲ)ဝတၳဳ၌ယူမိေသာသခၤန္းစာ ၅-မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ တိုးတက္ခ်င္သူသည္
ဗဟုသုတရွာတတ္ဖို႔လိုအပ္သလို သခၤန္းစာယူတတ္ဖို႔လဲလိုအပ္၏။ ။ နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင္႔--စာေရးသူသည္
ရွိသမွ်အသိဥာဏ္ေလးျဖင္႔သခၤန္းစာယူရင္း၊ ႏႈတ္ဖ်ားမွလည္း တဖြဖြေရရြတ္ေနမိသည္ကား ေအာ္--ဥစၥာ
ေမတၲာ ပညာ ဘဝ ဟူ၍။ ။ ။

                        ေမာင္စိုး (သီတဂူေက်ာင္းသား)            
                                                                                                      

0 Response to "ဥစၥာ ေမတၲာ ပညာ ဘဝ"

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ...