သမုိင္း၏တရားခံ အခန္း(၆) ေရးသားသူ-ဆရာေတာ္ ၀ီရသူ(မစုိးရိမ္)
ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ မႏၱေလးၿမိဳ့၌ ဓမၼကထိကသင္တန္းတစ္ခုရွိေလသည္။
ရွင္ဥတၱမေက်ာ္ လူထြက္၊ လူပ်ံေတာ္ဦးဥဳတ္ေက်ာ္ ပို႔ခ်ေသာ သင္တန္းျဖစ္၏။
ထိုသင္တန္း၌ ဦးဥဳတ္ေက်ာ္ ပို႔ခ်ေနစဥ္ တစ္ေန႔တြင္ ရဟန္းေတာ္ႏွစ္ပါး စာရြက္လာေဝေလသည္။ ထိုစာရြက္မွာ ခရစ္ယာဥ္တို႔အား ေမးထားေသာေမးခြန္း(၂၂)ခ်က္ ျဖစ္ေလသည္။
ေမးသူက ခရစ္ယာန္ဘာသာမွ ဗုဒၶဘာသာသို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ရဟန္းဝတ္ေနသူျဖစ္ၿပီး၊
အေမးခံရသူက သူ၏ဖခင္ ျဖစ္ေလသည္။
ထိုစာရြက္မ်ားကို သင္တန္းသား ရဟန္းေတာ္မ်ားအား ေဝသြားၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ဦးဥဳတ္ေက်ာ္ကလည္း ဘာမွ်မသိလိုက္ရပါ။ ေနာက္တစ္ေန႔၌ ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယကအဖြဲ႕က
ဦးဥဳတ္ေက်ာ္ကို ဆင့္ေခၚကာ ပရိသတ္မ်ားေရွ႕တြင္ လက္မွတ္ထိုးခိုင္းေလသည္။
ဦးဥဳတ္ေက်ာ္က မထိုးႏိုင္ပါ။တပည့္ေတာ္ ေဝတာမဟုတ္ပါ၊ ေဝသည့္ကိုယ္ေတာ္မ်ားကို ေခၚေပးပါမည္ဟု ေလွ်ာက္ေလသည္။
ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယကအဖြဲ႕က အာဏာဖီဆန္ရေကာင္းလားဟု အျပင္းအထန္ၿခိမ္းေျခာက္ပါသည္။ ဦးဥဳတ္ေက်ာ္ကဖမ္းလွ်င္လည္းဖမ္း၊ ပိတ္လွ်င္လည္း ပိတ္၊ တပည့္ေတာ္ ျဖန္႔ေဝတာ မဟုတ္၍ မထိုးႏိုင္ပါဟု ထပ္ေလွ်ာက္ေလသည္။
ထိုအခ်ိန္၌ လူ႔အဖြဲ႕အစည္း သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း စံုညီေနရာ ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယကအဖြဲ႕က ဌာနတာဝန္ခံမ်ားကို ဦးဥဳတ္ေက်ာ္ကို ဖမ္းခ်ဳပ္ဖို႔ အမိန္႔ေပးေလသည္။
လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကလည္း သာသနာေရးကိစၥျဖစ္ေန၍ ဆင္ျခင္ရေပရာ အရမ္းကာေရာ မလုပ္ရဲၾကေပ။
ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယကအဖြဲ႕သည္ ဦးဥဳတ္ေက်ာ္အေပၚ အညႇိဳးထားေလသည္။
ေနာက္ႏွစ္သင္တန္းကာလ ျပန္စဖို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ေလွ်ာက္သည့္အခါ သံဃနာယကအဖြဲ႕က
ခ်မေပးေတာ့ေပ။
ၿမိဳ႕နယ္အာဏာပိုင္ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းမ်ားက ခြင့္ျပဳမွ သူတို႔ကလည္း ခြင့္ျပဳမည္ဟု ညစ္ပတ္ထား
ေလသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ ဤအမႈသည္ ကြ်ႏု္ပ္ထံသို႔ ေရာက္လာရာ ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယကႏွင့္ သြားေတြ႕ပါသည္။
ကြ်ႏု္ပ္က သာသနာေရးကိစၥမွာ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းက အဓိကျဖစ္ပါလ်က္၊ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကို ပံုခ်တာဟာ
အဓိပၸါယ္မရွိေၾကာင္း၊ ေျပာင္းျပန္ႀကီး ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားရာ ဝန္ခံေလသည္။
သို႔ေသာ္ ခြင့္မျပဳႏိုင္ဟု အၾကပ္ကိုင္ေလသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ မယကႏွင့္ေထာက္လွမ္းေရးအား အကူအညီေတာင္းရာ ၄င္းတို႔က ၿမိဳ႕နယ္
သံဃနာယကသည္ အစိုးရႏွင့္သံဃာထုကို တိုက္ေပးေနသည္ဟု ဆိုကာ ျဖဳတ္ခ်မည္လုပ္ေလသည္။ ထိုအခါက်မွ ၿမိဳ႕နယ္သံဃနာယကအဖြဲ႕က ဓမၼကထိကသင္တန္းကို ခြင့္ျပဳခ်က္ေပးေလသည္။
ရာထူးျပဳတ္မွာေတာ့ ေၾကာက္ၾက၏၊ ဓမၼအႏၱရာယ္အတြက္ေၾကာင့္ အပါယ္ငရဲလားမွာေတာ့ မေၾကာက္ၾကေပ။
"ေမာင္းေထာင္ႏွင့္ေတာင္ငူ။ ။"
ဤေနရာ၌ ကြ်ႏု္ပ္သည္ အင္းဝရွင္ဘုရင္ ဘုိးေတာ္ဦးဝုိင္းလက္ထက္က ျပႆနာတစ္ခုကို သတိရမိ၏။
သာသနာပိုင္ ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္သည္ ေတာင္ငူမင္း၏ဆရာ ဆရာေတာ္ဦးေတဇကို စာမရ၍ ဒဏ္ေပးေလသည္။
ေတာင္ငူမင္းက သူ႔ဆရာကို ဒဏ္ေပးရေကာင္းလားဟု ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္ကို အျပစ္တင္ေလရာ လူႏွင့္ရဟန္း အခ်င္းပြားၾကေလသည္။
ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္က ေထြးခံျဖင့္ ေတာင္ငူမင္းကို ေပါက္သည္။
ေတာင္ငူမင္းကလည္း ျပန္ေပါက္သည္။ ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္က ေတာင္ငူမင္းကို ေျချဖင့္ကန္သည္၊ ေတာင္ငူမင္းက နပန္းျပန္လံုးသည္။
လူမင္းႏွင့္ရဟန္းမင္း၊ လူအရာရွိႏွင့္ ရဟန္းအာဏာရွိတို႔ နပန္းသတ္ပြဲမွာ ေနျပည္ေတာ္တစ္ဝွမ္းလံုး ေက်ာ္ေစာသြားေလသည္။
သာသနာေလာက၌ ေမာင္းေထာင္ကလည္း ေထာင္လြန္း၊ ေတာင္ငူကလည္း ငူလြန္း ဟု ေျပာစမွတ္ ျဖစ္သြားခဲ့ေလသည္။
ေတာင္ငူမင္းက သံဃာ့ပရိသတ္ေရွ႕တြင္ ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္အား ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ရာ၊
ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္ကလည္း ျပန္လည္ေတာင္းပန္ခဲ့ေပသည္။
မင္းပရိသတ္၊ သံဃာ့ပရိသတ္ေရွ႕တြင္ အျပန္အလွန္ ေတာင္းပန္ၾကရာတြင္ ေမာင္းေထာင္ဆရာေတာ္၏ စကားေတာ္မွာ မွတ္သားဖြယ္ေကာင္းလွေပသည္။
"အင္္းး - သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။ ငါသည္္းးခံ၏၊ မင္္းးသားခ်ည္္းး မွွားသည္မဟုတ္၊ ငါလည္္း
မွွားေလသည္၊ မင္္းးသားလည္္းး ပုုထုဇဥ္၊ ငါလည္္းး ပုထုထုဇုဇဥ္ ျဖစ္ခဲဲ့့၏။ ပုထုုဇဥ္ဂတိကိိုု လိိုုက္စားမိသည့့္္အတြက္ ျဖစ္ၾကေသာေၾကာင့္ မွားၾကေခ်ၿပီ။
ပုထုဇဥ္ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ငါကသာ၍ မွွားေခ်သည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ အေရေတာ္ကိို ဝတ္ဆင္ျမန္းလ်က္ မဟာသံဃရာဇာအမည္ကုိ ရရွွိသျဖင့္္ သည္္းမခံႏုိင္ဘဲ သာသနာပိိုင္ ဂုဏ္ယစ္မူးေသာေၾကာင့္္ ေဒါသာဂတိသိိုို႔ လိိုက္စားမိသျဖင့္္ ျဖစ္္ရေခ်သည္။
သိိုို႔အတြက္ မင္္းးသားလည္္းး ငါ့အေပၚ အမ်က္မမထားေလႏွင့္၊ သည္္းးခံေလ"
ဤသို႔ မိန္႔ေတာ္မူေသာအခါ မင္းပရိသတ္၊ ရဟန္းပရိသတ္အားလံုး ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚၾက
ေလသည္။ (ညိဳျမ၊ ကုန္းေဘာင္ရွာပံုေတာ္၊ စာ-၂၆၉)
သိကၡာသမာဓိအရာ၌ မည္သို႔မွ် အျပစ္ဆိုစရာမရွိေသာ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ပင္ သာသနာပိုင္
ဂုဏ္ယစ္မူးေသာေၾကာင့္ ေဒါသျဖင့္ ဆံုးျဖတ္မိၾကေသးလွ်င္ ယခုေခတ္ဆရာေတာ္မ်ားကား ဆိုဖြယ္ရပင္မရွိေခ်။
ပညာရွိ သတိျဖစ္ခဲ ဆိုသည့္အတိုင္း သတိလြတ္၍ မွားျခင္းမ်ိဳးကား ခြင့္လႊတ္စရာ ျဖစ္ေလသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိျဖင့္ တမင္တကာ ေဘာင္ထဲက ညစ္ပတ္ျခင္းမ်ိဳးကား မလုပ္ထိုက္ေသာအမွားမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ရာထူးႀကီးၾကသူမ်ား သတိႀကီးၾကေစခ်င္ပါသည္။ အာဏာႀကီးၾကသူမ်ား သတိႀကီးၾကေစခ်င္ပါသည္။
သတိမပါေသာ ရာထူးအာဏာကား အျပဳထက္ အဖ်က္ဘက္၌ အစြမ္းထက္တတ္ၾကပါ၏။
0 Response to "သမုိင္း၏တရားခံ အခန္း(၆) ေရးသားသူ-ဆရာေတာ္ ၀ီရသူ(မစုိးရိမ္)"
Post a Comment