သမုိင္း၏တရားခံ အခန္း(၈) ေရးသားသူ-ဆရာေတာ္ ၀ီရသူ(မစုိးရိမ္)
သံဃာ့ ဒီမုိကေရစီ
ယခုအခါ Clean Government (သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရ) ျဖစ္ေစရန္ ျပည္ထဲေရး၌ တိုင္ခ်က္မ်ား လက္ခံသည့္ဌာနတစ္ခု ဖြင့္ထားသည္ကို ေတြ႕ရေလသည္။
ဝန္ထမ္းမ်ား လာဘ္စားျခင္း၊ မတရားဆံုးျဖတ္ျခင္း၊ အႏိုင္က်င့္ျခင္း ျပဳလုပ္လာပါက တိုင္ၾကားၾကရန္ ျဖစ္သည္။ တိုင္ၾကားသည့္အေလ်ာက္လည္း အေရးယူေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။
လူ႔အဖြဲ႕အစည္းပင္ သန္႔ရွင္းေသာအစိုးရျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေနပါလွ်င္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းဆိုလွ်င္ သည္ထက္ပို၍ သန္႔ရွင္းေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိုင္ခ်က္လက္ခံရာဌာနတစ္ခုဖြင့္ၿပီး၊ ထိုဌာနက စံုစမ္းစစ္ေဆးေရးအဖြဲ႕ ဖြဲ႕စည္းကာ လာဘ္စားျခင္း၊ မတရားဆံုးျဖတ္ျခင္းမ်ားျဖင့္ အႏိုင္က်င့္ၿပီး အမွားဆံုးျဖတ္ထားသည့္ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္းမ်ားကို သာသနာညႇိဳးႏြမ္းမႈ ၂၉၅ ပုဒ္မျဖင့္ ဖမ္းဆီး
ေထာင္ခ် အေရးယူသင့္ေပသည္။ သို႔မွသာ သန္႔ရွင္းသြားမည္ျဖစ္ၿပီး၊ တရားမွ်တသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ ျဖစ္ထြန္းလာမည္ ျဖစ္သည္။
သံဃာ့ဒီမိုကေရစီစနစ္မွာ သံဃာထုက ေရြးေကာက္တင့္ေျမႇာက္ထားသူမ်ား ျဖစ္ရမည္။
သံဃာထုက အေကာင္းအဆိုး အဆံုးအျဖတ္ေပးႏိုင္ရမည္။ တရားမဲ့ျပဳက်င့္ေသာ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို သံဃာထုက ျဖဳတ္ခ်ႏိုင္ရမည္။
သံဃာမ်ားမွာ သံဃာထု၏ ကိုယ္စားလွယ္၊ သံဃာထု၏ အက်ိဳးေဆာင္၊ သံဃာထု၏ ေက်းကြ်န္သာ ျဖစ္ရေပမည္။ ဤစနစ္အရ အုပ္ခ်ဳပ္ခံလူတန္းစား သံဃာထုသာ တစ္ဖက္သတ္ အေရးယူခံရသည္မဟုတ္ဘဲ၊ အုပ္ခ်ဳပ္သည့္လူတန္းစား အာဏာပိုင္သံဃာမ်ားလည္း အျပစ္ရွိက အေရးယူခံရမည္ ျဖစ္ေလသည္။
ဘက္မလိုက္ဥပေဒ၊ တရားမွ်တေသာစနစ္ ျဖစ္၏။ ဤစနစ္ေၾကာင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ကို အခြင့္အေရးယူၿပီး သာသနာကို ဖ်က္ဆီးေနသူမ်ား၊ သံဃာထုကို အႏိုင္က်င့္ေနသူမ်ား လံုးဝပေပ်ာက္သြားၿပီး သာသနာလည္း သန္႔ရွင္းလာမွာ ျဖစ္ေလသည္။ ဤစနစ္ကို ထူေထာင္ဖို႔အတြက္ သံဃာထုမွာ တာဝန္ရွိေလသည္။
"သံံဃာ့ေရြးေကာက္ပြဲ။ ။"
အေရးအခင္းၿပီးစကာလတြင္ သံဃာ့ေရြးေကာက္ပြဲမ်ား ၿပိဳင္ဆုိင္စြာ က်င္းပၾက၏။
အဖြဲ႕အစည္း လိုလားသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား အႏိုင္မရဘဲ၊ သံဃာထုလိုလားသူမ်ားသာ အႏိုင္ရေလေသာအခါ
ေနာက္အႀကိမ္မ်ား၌ သံဃာ့ဆႏၵမခံယူေတာ့ဘဲ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ပါလီမန္လို လုပ္လိုက္ၾကေပေတာ့သည္။
သံဃာ့ဒီမိုကေရစီစနစ္သည္ ထိုအခ်ိန္မွာ အ႐ုဏ္တက္ခဲ့ၿပီး၊ ထိုေခတ္မွာပင္ ေနကြယ္ခဲ့ရေလသည္။ ယခုအခါ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းကလည္း ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ထူေထာင္ေနခ်ိန္ျဖစ္၍ သံဃာအဖြဲ႕အစည္းကလည္း သံဃာ့ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ျပန္လည္က်င့္သံုးသင့္ေပသည္။ အမွန္အားျဖင့္ ဒီမိုကေရစနစ္ဆိုသည္မွာလည္း တျခားမဟုတ္ေပ၊ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဗုဒၶေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ဓမၼဝိနယလမ္းစဥ္သာ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားသားေတာ္မ်ားသည္ ဘုရားခ်မွတ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို က်င့္သံုးၿပီး၊ ဘုရားသာသနာေတာ္၏ဝန္ကို ထမ္းေဆာင္သင့္လွေပသည္။
လက္ရွိ မဟနအဖြဲ႕၌ ေနရာေကာင္းလစ္လပ္၍ အစားထိုးရသည့္အခါမ်ိဳး၌ မဲအေရာင္းအဝယ္လုပ္ေနျခင္း၊ အတိုက္အခံလုပ္ တင္ျပေနျခင္း၊ ခိုက္ရန္ျပဳ အျပင္းအထန္ ျငင္းခံုေနၾကျခင္းတို႔မွာ ရွက္စရာေကာင္းလွေပသည္။
အဘယ္သူ အရည္အခ်င္းရွိသည္၊ အဘယ္သူ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္သည္၊ အဘယ္သူ သိကၡာသမာဓိႏွင့္ ျပည့္စံုသည္၊ အဘယ္သူသာသနာကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးသည္၊ အဘယ္သူ အစြဲကင္းကင္း အလုပ္လုပ္သည္၊ အဘယ္သူ စိတ္ထား မြန္ျမတ္သည္၊ အဘယ္သူ သေဘာထားႀကီးသည္၊ အဘယ္သူ ဓမၼဘက္မွ ရပ္တည္ရဲသည္ စသည့္အရာအားလံုးကို သံဃာထုက သိၿပီးျဖစ္ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သံဃာ့ကိုယ္စားလွယ္ေရြးေကာက္ပြဲကို သံဃာ့ညီလာခံက်င္းပ၍ ေရြးေကာက္ တင္ေျမႇာက္သင့္ေပသည္။ သို႔မွသာ အ႐ႈပ္အရွင္းကင္းစြာ သန္႔ရွင္းစြာ၊ အၿပိဳင္အဆိုင္ သံဃာ့အက်ိဳး၊
သာသနာ့အက်ိဳးကို ေဆာင္ရြက္လာၾကမွာ ျဖစ္ေလသည္။
သို႔ျဖစ္၍ သံဃာ့အဖြဲ႕အစည္း ထိပ္တန္းေခါင္းေဆာင္မ်ားကို ကုလသမဂၢအေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္
ေရြးခ်ယ္ပြဲကဲ့သို႔ ေရြးေကာက္တင္ေျမႇာက္သင့္ေပသည္။ တိုက္ႀကီး၊ တိုက္ေလး၊ ၿမိဳ႕ႀကီးၿမိဳ႕ေလး၊ တိုင္းႀကီး တိုင္းေလး၊ မခြဲျခားဘဲ အဆင့္အတန္းရွိသူ၊ သံဃာ့အက်ိဳးသာသနာအက်ိဳးကို လိုလားသူ၊ လုပ္ရည္ကိုင္ရည္ရွိသူ၊ လက္႐ံုးရည္ ႏွလံုးရည္ျပည့္စံုသူ မွန္သမွ် ေရြးခ်ယ္ခံႏိုင္ေပသည္။ အစမ္းေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ အတည္ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ အႀကိမ္ႀကိမ္ဆႏၵ ခံယူၿပီးမွ အတည္ျပဳသင့္ေပသည္။
ေရြးေကာက္ခံရသူမ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ခ်က္အလိုက္ ေလးႏွစ္တန္သည္၊ ငါးႏွစ္တန္သည္ ျပန္လည္ေရြးခ်ယ္ၾကမည္ ျဖစ္ေလသည္။
စြမ္းေဆာင္မႈညံ့ဖ်င္းလွ်င္ တစ္ႀကိမ္သာ ထိုက္တန္သူျဖစ္မည္၊
စြမ္းေဆာင္မႈ ေကာင္းလွ်င္ ေကာင္းသေလာက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထိုက္တန္သူ ျဖစ္ေပမည္။
အဖြဲ႕ဝင္မ်ား ေရြးေကာက္ပြဲကို ကုလသမဂၢလံုျခံဳေရးေကာင္စီ အလွည့္က်အဖြဲ႕ဝင္မ်ား ေရြးခ်ယ္သလို
ေရြးခ်ယ္ထိုက္ေပသည္။
အဖြဲ႕ဝင္သံုးဖြဲ႕ရွိရာတြင္ (၂)ႏွစ္တစ္ႀကိမ္က် တစ္ဖြဲ႕စီ ေရြးေကာက္သြားလွ်င္ အေဟာင္းႏွစ္ဖြဲ႕
ႏွင့္ အသစ္တစ္ဖြဲ႕ လက္တြဲလုပ္ေဆာင္သြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ သံုးဖြဲ႕လံုးကို တစ္ၿပိဳင္နက္ ေရြးခ်ယ္က အသစ္ႏွင့္အေဟာင္း မမွ်တသည့္အခါ အေဟာင္းမ်ားက အေတြ႕အႀကံဳအေပၚမွာ အသစ္ကို မၾကည္ျဖဴလွ်င္ မၾကည္ျဖဴသလို ေဒါက္ျဖဳတ္ ေခ်ာက္ခ်ႏိုင္ေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍ အေဟာင္းႏွစ္ဖြဲ႕က အသစ္တစ္ဖြဲ႕ကို ႏွစ္စဥ္လက္တြဲေခၚၿပီး သာသနာ့အက်ိဳး သယ္ပိုးရန္ ျဖစ္ေလသည္။
ရပ္/ေက်းႏွင့္ၿမိဳ႕နယ္မ်ားမွာ အလြယ္တကူ ေရြးေကာက္ႏိုင္ေလသည္။ ယေန႔ တ႐ုတ္ျပည္၌ ျပဳလုပ္ေန
ေသာ စကၠဴျဖဴစာတမ္းပါ ရပ္ကြက္ေက်းရြာ ေရြးေကာက္ပြဲမ်ားကဲ့သို႔ ျပဳလုပ္႐ံုသာ ရွိေလသည္။
အစီအစဥ္ေရးဆြဲရာမွာ သက္ေတာ္ဝါေတာ္ရ ေထရ္ႀကီးဝါႀကီး ေလာကဓမၼကြ်မ္းက်င္၍ ဗဟုသုတျပည့္စံုေသာ ဆရာေတာ္သမားေတာ္မ်ား၊ လက္ရွိသံဃာဥေသွ်ာင္ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ႏိုင္ငံေရး၊ သာသနာေရး လူပညာရွိႀကီးမ်ား ေဆာင္ရြက္သင့္လွေပသည္။
ဤစနစ္သည္ သာသနာတစ္ရပ္လံုးအတြက္ အေျခခံအက်ဆံုး၊ အက်ိဳးႀကီးဆံုး တရားမွ်တဆံုးေသာစနစ္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းတို႔ သာဓုေခၚမည့္စနစ္ျဖစ္၍ ပေဒသရာဇ္ေခတ္ကလို အာဏာစြဲမ်ား မထားၾကဘဲ သာသနာအက်ိဳး၊ ျမန္မာအက်ိဳးကို လိုလားေသာအားျဖင့္ ဝိုင္းဝန္းပူးေပါင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ ေဆာင္ရြက္ထိုက္လွေပသည္။
ဤအဖြဲ႕သည္ အမွန္တကယ္ သာသနာသန္႔ရွင္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္အဖြဲ႕၊ သာသနာအက်ိဳးကို အမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္အဖြဲ႕၊ သာသနာထြန္းကားျပန္႔ပြားေအာင္ အမွန္တကယ္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္အဖြဲ႕၊ သာသနာအဓြန္႔ရွည္တည္တန္႔ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သည့္အဖြဲ႕၊
ျမန္မာေရာ ကမၻာပါ ၿငိမ္းခ်မ္းေစမည့္အဖြဲ႕၊ ျမန္မာေရာ ကမၻာပါ အလင္းေရာင္ရေစမည့္ အဖြဲ႔ ျဖစ္ရကား ဤစနစ္ကို ကန္႔ကြက္သူ၊ ပယ္ခ်သူ၊ သေဘာမတူသူ၊ အေကာင္အထည္မေဖာ္သူ မွန္သမွ်သည္ သမိုင္း၏တရားခံမ်ားအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ခံရမည္ ျဖစ္ေလသည္။ ငါအက်ိဳးထက္ သာသနာအက်ိဳးကို ဦးစားေပးဖို႔ အခ်ိန္တန္ၿပီျဖစ္ပါ၏။
ငါအက်ိဳးကို ဦးစားေပးခဲ့ေသာ ပေဒသရာဇ္စနစ္တို႔သည္လည္းေကာင္း၊ အာဏာရွင္စနစ္တို႔သည္လည္းေကာင္း ကမၻာေျမေပၚ၌ ေနရာေပးမခံရ၍ က်ဆံုးခဲ့ၾက၊ က်ဆံုးေနၾကေပသည္။
0 Response to "သမုိင္း၏တရားခံ အခန္း(၈) ေရးသားသူ-ဆရာေတာ္ ၀ီရသူ(မစုိးရိမ္)"
Post a Comment