နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ....
Image and video hosting by TinyPic

ဘာသာယဥ္ေက်းမႈ အေမြ (၂)(ဆရာေတာ္၀ီရသူ)

ေရကန္ေတာ့ျခင္း။   ။ႏွစ္ေဟာင္းကုန္လုိ႔ ႏွစ္သစ္ကူးသည့္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ ရက္ျမတ္မဂၤလာမ်ိဳး၌ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာလူမ်ိဳးတုိ႔၏ ႏွစ္သစ္ကို ႀကိဳဆုိပုံသည္ လြန္စြာပင္ က်က္သေရမဂၤလာရွိလွေပသည္။ မိဘ ဘုိးဘြား ဆရာသမားတုိ႔အား ေရကန္ေတာ့ျခင္း၊ေျခသည္း၊လက္သည္း ညွပ္ေပးျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ေပးျခင္း၊ ေရခ်ိဳးေပးျခင္းျဖင့္ ကုသုိလ္ယူတတ္သည္ထက္ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္ သံဃာေတာ္မ်ားက ဦးေဆာင္ သင့္ေပသည္။ ရြာမွာျဖစ္ပါက ရြာေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးက ဦးေဆာင္၍ သက္ႀကီးရြယ္အုိ မိဘ ဘုိးဘြားမ်ား ကို ေက်ာင္းမွာစုေ၀းေစၿပီး က်န္းမာေရးႏွင့္ ညီညြတ္မည့္ အခ်ိန္တြင္ ဆုိင္ရာ သား သမီးတို႔အား ဆုိင္ရာမိဘ ဘုိးဘြားမ်ားကိုလည္းေကာင္း၊ေစတနာရွင္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ားအား သားသမီး ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ မရွိသည့္ မိဘဘုိးဘြား မ်ားကိုလည္းေကာင္း ေျခသည္း လက္သည္း လွီးျဖတ္ေစျခင္း၊ ေခါင္းေလွ်ာ္ ေရခ်ိဳးေပးေစျခင္း၊ ကို္ယ္လက္ ဆုပ္နယ္ေပးေစျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေစသင့္ပါသည္။  ၿပီးမွ မိဘဘုိးဘြားမ်ားအား ေရကန္ေတာ့ေစ၍ ရြာဘုန္းႀကီးက ပုညႀကိယာ(၁၀)ပါး အပစာယန၊ေ၀ယ်ာေ၀စၥ ကုသုိလ္အားႀကီးပုံ၊ မိဘေက်းဇူးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဇာတ္ေတာ္မ်ား သုတၱန္မ်ား တစ္ႏွစ္တစ္မ်ိဳး မရုိးေအာင္ ေဟာျပသင့္ေပသည္။  ဤသို႔ ရြာဘုန္းႀကီးက ဦးေဆာင္ေပးျခင္းျဖင့္ ရြာတုိင္းရြာတုိင္း၌ သား သမီး လိမၼာေလးမ်ား တုိးပြားလာမည္။ မိဘဘုိးဘြားမ်ားလည္း စိတ္ခ်မ္းသာမည္။ ရြာဘုန္းႀကီးလည္း သာသနာျပဳရာေရာက္မည္။ ရပ္ရြာ၏ ေလးစားၾကည္ညိဳမႈ ကို တုိး၍တုိး၍ ခံယူရမည္ ျဖစ္ေပသည္။
       ျမန္မာတုိ႔၏ ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္ကိုလည္း ထိန္းသိမ္းေပးရာ ေရာက္ေပသည္။ အလြန္အင္မတန္ ဆင္းရဲမြဲေတသည့္ သားသမီးပင္ျဖစ္ေစကာမူ ပထမႏွစ္၌ လက္အုပ္ခ်ီ၍ ကန္ေတာ့ျခင္းမွ ေနာက္ႏွစ္မ်ားတြင္ စားစရာမ်ား၊ အ၀တ္အထည္မ်ား၊ ေဆး၀ါးမ်ား၊ တရားတိပ္ေခြမ်ား၊တရားစာအုပ္မ်ားျဖင့္ တစ္ႏွစ္ထက္ တစ္ႏွစ္ မိဘ ကန္ေတာ့ဖုိ႔ ရွာေဖြရင္း စီးပြားျဖစ္ခါ ပို၍ပုိ၍ ကန္ေတာ့လာနုိင္မည္၊ ပို၍ ပို၍ ႀကီးပြားလာၾကမည္ ျဖစ္ေပသည္။ ေသာက္စား မူးယစ္၍ မည္မွ်ပင္ ဆုိးသြမ္းသည့္ သားမ်ားပင္ ျဖစ္ေစကာမူ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔မွာေတာ့ လိမၼာေပလိမ္႔မည္။ အသိတရား အခံရွိပါက အသက္ထက္ဆုံး လိမၼာသြားနုိင္ ေပသည္။ ဤသို႔ ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ အိမ္တန္းေစ႔ ေရကန္ေတာ့နုိင္ေအာင္ ရပ္ရြာဘုန္းႀကီးက ေၾကာင့္ၾကစုိက္ ေဆာ္ၾသရေပမည္။                       
ဤသို႔ အစဥ္အလာ ေကာင္းမ်ားႏွင့္အတူ ႀကီးျပင္းၾကရေသာ ရြာသူ ရြာသားမ်ားမွာ တစ္နယ္တစ္ေက်းသုိ႔ ေရာက္ေနရသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး ႀကံဳႀကိဳက္ေနလွ်င္ေတာင္မွ အခ်ိန္ယူ၍  ရြာကို အမွီျပန္လာကာ ေရကန္ေတာ့ ၾကလိမ္႔မည္ျဖစ္သည္။ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ လူမလာနုိင္လွ်င္ေတာင္မွ လွႈဖြယ္ တန္းဖြယ္ ကန္ေတာ့ဖြယ္မ်ားျဖင့္ လူႀကံဳပါး၍  ကန္ေတာ့ၾကေပလိမ္႔မည္။ ေနာက္ဆုံး လူႀကံဳမရွိလွ်င္ေတာင္မွ အေမ႔အတြက္ အေဖ႔အတြက္ ရြာဘုန္းႀကီး အတြက္ ရည္စူး၍ ကုသုိလ္ျပဳေပလိမ္႔မည္။ ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသေရာက္ ေရာက္ ဤအခ်ိန္အခါမ်ိဳးမွာ မိဘမ်ားကိုလည္းေကာင္း ရြာႏွင့္ရြာဘုန္းႀကီးကို လည္းေကာင္း သတိရရွိေနမည္ျဖစ္ေပသည္။ ဤသို႔ အေလ႔အက်င့္ေကာင္း မ်ားကို ပ်ိဳးေထာင္ေပးျခင္းသည္ ႏွလုံးသားမွာ ဘုရားတည္ေပးလုိက္ျခင္းျဖစ္ ေပသည္။ သူတစ္ပါးတုိ႔ မဖ်က္ဆီးနိုင္သည့္ သာသနာကို အု႒္ျမစ္ခ်ေပးလုိ္က္ျခင္းျဖစ္ေပသည္။                                                                                                               
ေဘးမဲ႔ေပးျခင္း ။        ။ ႏွစ္သစ္ကူးအခါမွာပင္ ဇီ၀ိတဒါနအျဖစ္ သတၱ၀ါတုိ႔အား ေဘးမဲ႔ေပးေသာအားျဖင့္ ႏြားလႊတ္ပြဲ၊ငါးလႊတ္၊ငွက္လႊတ္ပြဲမ်ား က်င္းပတတ္ၾကေပသည္။ ထုိအစဥ္အလာသည္ ကုသုိလ္လည္းရ ေပ်ာ္စရာလည္းေကာင္း၊ ဂုဏ္ယူဖြယ္ရာလည္းျဖစ္ေပသည္။ ငါးလႊတ္ျခင္းႏွင့္ ငွက္လႊတ္ျခင္းကို အထူးမဆုိခ်င္ေသာ္ ႏြားလႊတ္ျခင္းအေၾကာင္းကို ဆုိစရာရွိ ေပသည္။တိရိစ ၦာန္တုိ႔တြင္ လူတုိ႔အား ေမြးသည္မွ ေသသည္အထိ ေက်းဇူးျပဳ ေသာ သတ၀ါမ်ားမွာ ကၽြဲႏွင့္ႏြားတုိ႔သာျဖစ္ပါသည္။ ကၽြဲႏြားေက်းဇူးကို လယ္သမားတုိ႔က အသိဆုံးျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ေက်းဇူးရွုင္ ကၽြဲႏြားမ်ားကို အရြယ္ေကာင္းတုံးမွာ ခုိင္းစားၿပီး အရြယ္အုိသည့္အခါ ႏြားသတ္ရုံသုိ႔ ပုိ႔တတ္ ၾကပါသည္။ ထုိသုိ႔ ပုိ႔ျခင္းကို ဘုရားကမႀကိဳက္ပါ။ ကၽြဲႏြားမ်ား၏ က်ိန္ဆဲမႈကုိ ခံရမည္မွာလည္း ေသခ်ာ ေပသည္။ အရြယ္အုိ ကၽြဲႏြားမ်ားကို ခုိင္းစားလုိ႔ အားရမွ ေရာင္းစားျခင္း၊ သတ္စားျခင္းမ်ားသည္ ေငြေၾကးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္နုိင္ပါသည္။ ေက်းဇူးမသိတတ္ေသာေၾကာင့္လည္းျဖစ္နုိင္ပါသည္။ 
ႏြားသည္ လူသားမ်ားအတြက္ စားစရာရွာ ေပးသည္၊၀တ္စရာ ရွာေပးသည္။ စီးစရာေပးသည္။ သြားဖုိ႔ယာဥ္ေပးသည္၊ ေသာက္စရာနုိ႔ေပးသည္။ေျမၾသဇာ ေပးသည္။ဇီ၀ဓာတ္ေငြ႔ေပးသည္။မီးအလင္းေရာင္ေပးသည္။ ေမြးသည္မွ ေသသည္အထိ လူသားမ်ားကို ေကာင္းက်ိဳးေတြခ်ည္းျပဳခဲ႔သည္။ သားသမီး မ်ားပင္ ႏြားေလာက္ လိမၼာမည္မဟုတ္၊ေက်းဇုူးျပဳမည္မဟုတ္ေပ၊ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏြားမ်ားသည္ လူသားမ်ားအတြက္ မိတ္ေဆြအစစ္ ေဆြမ်ိဳးအစစ္၊ေက်းဇူးရွင္ အစစ္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ ေက်းဇူးရွင္မ်ားကို ပစ္ထား သတ္စား ေရာင္းစားလွ်င္ ထုိသတၱ၀ါမ်ားသည္ မည္သို႔ခံစားရမည္ကို သိသာေအာင္ ဒဠွဓမၼဇာတ္ေတာ္ကို ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။
 ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ကျဖစ္သည္ ဥေတနမင္းမွာ အာဇာနည္ ဆင္မႀကီးတစ္ေကာင္ရွိသည္။ ဆင္မႀကီး၏နာမည္မွာ ဘဒၵ၀တီျဖစ္သည္။ ထုိဆင္မႀကီးသည္ တုိက္ရည္ခုိက္ရည္လည္း ေကာင္းသည္။သံတမန္ေတြလုိ တစ္ျပည္နဲ႔တစ္ျပည္ စာေပးစာယူကိုလည္းလုပ္တတ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥေတနမင္းက ထုိဆင္မႀကီးကို မြန္ျမတ္သည္႔အစာအာဟာရမ်ား အေဆာင္ အေရာင္မ်ားျဖင့္ ခမ္းနားထည္၀ါစြာ ခ်ီးျမွင့္ေျမွာက္စားထားေပသည္။ ထုိဆင္မႀကီး အုိ၍ မစြမ္းနုိင္၍  အလုပ္မလုပ္နုိင္သည့္အခါ ဥေတနမင္းက ထုိဆင္မႀကီးကို အစာလည္း မေကၽြး ေတာ့ပါ။ေနရာလည္းမေပးေတာ့ပါ။ အေဆာင္အေရာင္ေတြလည္း မဆင္ေတာ့ပါ။ထုိအခါ ဆင္မႀကီးခမ်ာ ေန႔အခါ ေတာထဲသြားၿပီး ျမက္စားရရွာပါသည္။ ညအခါ ႀကံဳသည့္ေနရာ အိပ္ရရွာပါသည္။အုိမင္းမစြမ္းခ်ိန္မွာ အပစ္ပယ္ခံဘ၀နဲ႔ ဆင္မႀကီးမွာ စိတ္ဆင္းရဲေနရ ရွာပါသည္။
တစ္ေန႔တြင္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ဆြမ္းခံၾကြလာသည္ကို ျမင္၍ ဆင္မႀကီးက ဘုရားေျခရင္း ၀ပ္စင္းကာ ဦးေခါင္းနဲ႔၀ပ္ခ်ရွိခုိးၿပီး ဥေတနမင္းက  သူ႔ကိုပစ္ထားေၾကာင္း သူ႔မွာ ခုိကိုးရာမဲ႔ဘ၀ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း ျမတ္စြာဘုရား ကယ္ေတာ္မူေစခ်င္ေၾကာင္း ေလွ်ာက္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဥေတနမင္းကို တရားေဟာလုိက္ရာ ဥေတနမင္းက ဆင္မႀကီးေက်းဇူးကို ျပန္လည္သိျမင္ၿပီး ေကၽြးၿမဲ အစားစာေကာင္းမ်ား၊ ေပးၿမဲ အေဆာင္အေရာင္မ်ား ၊ ထားၿမဲေနရာမ်ားႏွင့္ ေရွးယခင္ကလုိပင္ ခမ္းနားတင့္တယ္စြာ ျပန္လည္ခ်ီးျမွင့္ပါသည္။       (ေလာကနီတိလာဂါထာမ်ားႏွင္ ့ အဂုၤတၳိဳရ္လာပါဠိမ်ားေရးရန္)    
ေက်းဇူးေခ်ကာ၊ မျပဳရာတည့္၊ လူသာမဟုတ္၊ အယုတ္တိရိစ ၦာန္၊ မႈ၀န္ေဆာင္ဘိ၊ ေက်းဇူးရွိသား၊ ဟတိၳအႆ ၊ ေဂါဏမဟႎသာ၊စသည္မွာလည္း၊ ပ်ိဳခါေစစား၊အုိခါရွား၍၊ စြန္႔ထားပယ္ကာ၊ မျပဳရာဘူး၊ ျပဳပါတုံက၊ မိတၱဒုဗီၺ ၊မညီဓမၼ၊ လူ႔ပါပတည့္။(ဟတၳိ=ဆင္၊အႆ =ျမင္း၊ေဂါဏ=ႏြား၊မဟႎသ(မဟိန္သ)ကၽြဲ၊  မိတၱဒုဗီၺ=မိတ္ေဆြကိုျပစ္မွားသူ၊)  ထုိမွတစ္ပါး၊ ထုိအသားကို၊ သတ္စားျဖတ္စား၊ ျပဳျငားတတ္မူ၊ ထုိသည့္သူကား၊ လူတြင္မုိက္လွ၊ လူ႔ဗာလတည္း၊ ပါပတရာ ၊ လြန္ယုတ္မာရွင့္။ (ပါပတရာ=အလြန္ယုတ္မာသူ၊) 
မာတာပိတု၊ ဗႏၶဳညာတိ၊စရွိအလား ၊ ထုိကၽြဲႏြားတုိ႔၊ လုပ္စားအတူ၊ လူႏွင့္တကြ၊ မကြာရဘူး၊ ကိစၥေဆာင္ရြက္၊ သက္ေမြးဘက္ျဖင့္၊ ဆက္ဆက္စင္စစ္၊ မိတ္ရင္းျဖစ္၏။ သတ္ညွစ္အသား၊ သူမုိက္မ်ားသို႔ ၊မစားထုိက္စြာ၊ သားသည္းခ်ာလွ်င္၊ ပညာကရု၊ ေမွ်ာ္ေထာက္ရႈေလာ့၊(မဃေဒ၀-၁၉၈)                  (မာတာ=အမိ၊ပိတု=အဖ၊ ဗႏၶဳ=မိတ္ေဆြ၊ ဥာတိ=ေဆြမ်ိဳး၊ကရု=ကရုဏာ=သနားၾကင္နာျခင္း။ ) 
သုိ႔ျဖစ္၍ ႏြားမ်ားအား ေဘးမဲ႔ေပးျခင္းကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆာင္ရြက္သင့္ေပသည္။ ငါးလႊတ္ပြဲ၊ငွက္လြႊတ္ပြဲ တုိ႔သည္ ႏြားလြတ္ပြဲေလာက္ ၀န္မႀကီးၾကေပ ၀န္ႀကီးေသာႏြားလႊတ္ပြဲကို က်ယ္ျပန္႔စြာ ေဆာင္ရြက္နုိင္ဖုိ႔ ဆုိသည္မွာလည္း မလြယ္ကူလွပါ။ သို႔ေသာ္ ရြာဘုန္းႀကီး ဦးေဆာင္မည္ဆုိလွ်င္ ေသခ်ာ ေပါက္ ေအာင္ျမင္မွာ အမွန္ပင္။  ေကာ္မတီတစ္ခု ဖြဲ႔စည္းမည္။ အလႈေငြေကာက္ခံမည္။ ရြာဘုန္းႀကီးက အပ္စပ္ေအာင္ သိမ္းဆည္းထားမည္။ ၿခံတစ္ခုျပဳလုပ္မည္။ ႏြားေက်ာင္းသားကို လခႏွင့္ထားမည္။(သုိ႔) ေက်ာင္းသားမ်ားကို အလွည့္က် ေက်ာင္းခုိင္းမည္ ။ ေငြေၾကးျပည့္စုံသူမ်ားထံမွ ႏြားအုိမ်ားကို အလႈခံမည္။ မျပည့္စုံ၍ မျဖစ္မေန ႏြားသတ္ရုံပို႔ေတာ့မည့္ သူမ်ားကို ခ်ိဳသာေသာေစ်းႏႈံးျဖင့္  ၀ယ္ယူမည္။အလႈရွင္ ရွာမည္ ၊ရန္ပုံေငြထဲက ၀ယ္မည္။စသည္ျဖင့္ စီမံကိန္းေရးဆြဲလုပ္ပါက မုခ်ေအာင္ျမင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။ ႏြားတုိ႔ေဘးမဲ႔ေပးေသာ ရြာမ်ားမွာလည္း ဆန္ေရစပါး ပို၍ ျပည့္စုံၿပီး ၊ ပို၍တုိးတက္ျဖစ္ထြန္းေနမည္ျဖစ္ေပ သည္။
အေၾကာင္းမွာ ေက်းဇူးရွင္အား ေက်းဇူဆပ္သည့္ ရြာသားတုိ႔၏ ကုသုိလ္၊ႏြားမ်ား၏ေကာင္းခ်ီး (ဆုေတာင္း) နတ္မ်ား၏ အေစာင့္အေရွာက္ကို အမွီျပဳ၍  မုိးေလ၀သ အၿမဲတမ္း မွန္ေနမည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တည္း။                                                                                                          
ဤကား(၁၂)လရာသီတြင္  တန္ခူးလႏွင့္ပတ္သက္သည့္ ျမန္မာတုိ႔၏ ရွားပါးယဥ္ေက်းမႈမ်ားကို     သံဃာေတာ္ မ်ားကပါ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ ဦးေဆာင္ဦးရြက္ျပဳရန္ တုိက္တြန္းခ်က္ျဖစ္ပါသည္။     

အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ။         ။ (၁၂)လ ရာသီတြင္ သီတင္းကၽြတ္လ၌ ဆီမီးထြန္းပြဲက်င္းပၾကပါသည္။ ထုိယဥ္ေက်းမႈသည္ အစုိးရက အားေပးသည္ျဖစ္ေစ၊အားမေပးသည္ျဖစ္ေစ ၊တာ၀န္ယူ က်င္းပသည္ ျဖစ္ေစ၊ တာ၀န္ယူမက်င္းပသည္ျဖစ္ေစ သံဃာေတာ္မ်ားက ေစာင့္ေရွာက္သည္၊ မေစာင့္ေရွာက္ သည္ျဖစ္ေစ၊ အစဥ္အလာတစ္ရပ္အေနျဖင့္ တည္ရွိေနမည္ျဖစ္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈတစ္ရပ္ျဖစ္ပါသည္။  ယခုေျပာလုိသည္မွာ မီးထြန္းပြဲအေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ၀ါေတာ္ ခုႏွစ္၀ါေျမာက္တြင္ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌ ၀ါဆုိေတာ္မူၿပီး အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို နတ္တုိ႔အား ေဟာၾကားေတာ္မူပါသည္။

သီတင္း၀ါလကၽြတ္သည့္အခါ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွ လူျပည္သုိ႔ ျပန္ၾကြေတာ္မူလာပါသည္။ လူ႔ျပည္သို႔ျပန္ၾကြလာသည့္ေနရက္မွာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ျဖစ္ပါသည္။  ဘုရားၾကြေတာ္မူလာသည္ကို ရည္မွန္းၿပီး လူ႔ျပည္မွ ဆီမီးထြန္းၿပီး ႀကိဳဆုၾိကပါသည္။ ပူေဇာ္ၾကပါသည္။ ထုိသုိ႔ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွ  ျပန္ၾကြေတာ္မူလာသည့္ ျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္သည့္အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ ဆီမီးထြန္းၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီတင္းကၽြတ္ဆီမီးထြန္းသူမ်ား ကုသုိလ္ယူတတ္ၾကပါေစ။ တာ၀တႎသာနတ္ျပည္မွ ၾကြေတာ္မူလာသည့္ ျမတ္စြာဘုရားကို ပူေဇာ္သည့္အေနျဖင့္ ဆီမီးပူေဇာ္တတ္ၾကပါေစ။               
ထုိ႔အျပင္     သီတင္းကၽြတ္လလွ်င္ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပေလ႔ရွိပါသည္။ ဤယဥ္ေက်းမႈသည္ အစုိးရက တာ၀န္ယူက်င္းပမွ ေရရွည္တည္ၿမဲနုိ္င္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳး၊မိဘဆရာသမားမ်ားႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားက ဦးေဆာင္ဦးရြက္ ျပဳပါမွ ထာ၀ရတည္တန္႔နုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးျဖစ္ေပသည္။  လက္ရွိတြင္ စာသင္တုိက္ႀကီးမ်ား၊ စာသင္ေက်ာင္းမ်ား ၌ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပေနသည္ကို ေတြ႔ေရေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ က်င္းပေနသည္မွာ တပည့္ေတြအတြက္ ဆရာ့ေက်းဇူးးကို ေဖာ္က်ဴးဖုိ႔ လုိအပ္ေန ေပေသးသည္။ လႈဖြယ္၀တၳဳေကာက္ခံသည္။လက္အုပ္ခ်ီကန္ေတာ့သည္။ ဆုေပးသည္။  ဤမွ်သာျဖစ္ေပသည္။  စာသင္ေက်ာင္းအမ်ားစုမွာလည္း အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပမႈမရွိေသးေပ ။အနည္းစုသာ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ က်င္းပေနသည္ကို ေတြ႔ရေပသည္။ ဤအစဥ္အလာ ဤရုိးရာ မတိမ္ေကာေအာင္ အစုိးရက မူတစ္ခု ခ်မွတ္သင့္ၿပီး တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တုိးပြားေအာင္ သံဃာေတာ္မ်ားက ဦးေဆာင္ သင့္ေပသည္။           
 ဥပမာ။    ။ေက်းရြာမ်ားမွာျဖစ္လွ်င္ ဆရာ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားက ရြာဘုန္းႀကီးကို ပထမဦးဆုံး ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ၾကမည္။ သီလခံယူေဆာက္တည္ၾကမည္။ ရြာဘုန္းႀကီးက သီလေပးမည္။ ဆုေပးမည္။ၿပီးလွ်င္ ဆရာ ဆရာမမ်ားက ကန္ေတာ့ခံမည္။ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားမ်ားက ကန္ေတာ့မည္။ ဆရာ ဆရာမမ်ားက ဆုေပးမည္။ ရြာဘုန္းႀကီးက ဆရာ့ေက်းဇူးျမင့္မုိရ္ဦးအေၾကာင္း   ဂုတၱိလဇာတ္ေတာ္လုိမ်ိဳး၊ သရက္သီးမွည့္ မႏ ၱာန္ေပ်ာက္ သြားသည့္  အမၺဇာတ္ေတာ္လုိမ်ိဳး  တစ္ႏွစ္တစ္မ်ိဳး မရုိးေအာင္ ေဟာၾကားမည္။ ေဖာ္ညႊန္းမည္၊ ဆရာ့စကား နားမေထာင္လုိ႔ ပ်က္စီးရသည့္ တပည့္မ်ားအေၾကာင္းကို ေဖာ္ညႊန္းသည့္ ဇာတ္ေတာ္မ်ား ကိုယ္ေတြ႔ျဖစ္ရပ္မ်ားကို ေက်ာင္းသူူ ေက်ာင္းသားမ်ား အရိုးစြဲေအာင္ အသဲစြဲေအာင္ ေဟာၾကားသင့္လွေပသည္။ 
ဥပမာ။   ။ ရြာထဲတြင္ အရက္အလြန္အကၽြႏ္ေသာက္၍ ဘ၀ပ်က္ခဲ႔ရသူမ်ားအေၾကာင္း ၿမိဳ႕ထဲ၌ ေဆးေျခာက္ရႈ၍ ၊ နံပါတ္ဖုိးစြဲ၍    ဘ၀ပ်က္ခဲ႔ရသူမ်ားအေၾကာင္း ေျပာျပလွ်င္ တပည့္ေလးမ်ား အရက္ မူးယစ္ေဆးကို ငယ္စဥ္ကတည္းက ေၾကာက္လန္႔သြားမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာေရာ၊ တပည့္ပါ ။ သံဃာေရာ၊ဒကာပါ။  ရပ္ရြာေရာ ၊ သာသနာပါ အက်ိဳးရွိမည့္ အာစရိယပူေဇာ္ပြဲ ကဲ႕သုိ႔ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ိဳးကို ေက်ာင္းတုိင္း ေက်ာင္းတုိင္း၊ ရြာတုိင္း ရြာတုိင္းမွာ ႏွစ္စဥ္စည္ကား သုိက္ၿမိဳက္ေအာင္သံဃာေတာ္မ်ားက ဦးေဆာင္သာသနာျပဳသင့္လွေပသည္။                

၀တ္စားဆင္ယင္မႈ။        ။ ယခုအခါ၌ သိပံၸပညာထြန္းကားလာၿပီျဖစ္၍ ကမ ၻာႀကီးသည္ က်ဳံ႕သြား က်ဥ္းသြား ေပၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၿဂိဳဟ္တုသတင္းထုိင္ၾကည့္ရုံျဖင့္ အေမရိကမွာ ေရႀကီးတာ၊ အာဖရိကမွာ  ငတ္မြတ္တာ စသည္ျဖင
့္ ကမၻာႀကီး တစ္ခုလုံးကို လက္ေတြ႔ျမင္ေနရေပသည္။ကမ ၻာႀကီးမွ အျဖစ္အပ်က္မ်ားသည္ စကၠန္႔ုပိုင္း  မီးနစ္ပိုင္းအတြင္း သတင္းအျဖစ္ စီးဆင္းလာၾကသကဲ႔သုိ႔ ကမၻာအရပ္ရပ္မွ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားသည္ ျမန္မာျပည္ အတြင္းသုိ႔ ဒလေဟာ ၀င္ေရာက္လာၾကေပသည္။   
ထုိအခါ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသား လူငယ္ လူရြယ္ မ်ားမွာ နုိင္ငံတကာ သရုပ္ပ်က္မ်ားကို အတုမွား ၀တ္ဆင္ လာခဲ႔ၾကေပေတာ့သည္။ လုံၿခံဳေသာ တင့္တယ္ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ားျဖစ္လွ်င္ သင့္ေတာ္ေပေသးသည္။ မလုံ မၿခဳံ မတင့္တယ္ေသာ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈမ်ိဳးကား လုံး၀မသင့္ေတာ္လွေပ။ အိမ္မွာ၀တ္လွ်င္ အစ္ကိုမ်ား ေမာင္မ်ား ဧည့္သည္မ်ား လူႀကီးလူေကာင္းမ်ားကို ေစာ္ကားရာေရာက္သည္။ ရုိင္းပ်ရာေရာက္ေပသည္။ ရပ္ထည္း ရြာထည္းဆုိလွ်င္ လည္း အႏၱရာယ္ကို လက္ရပ္ေခၚရာ ေရာက္ေပသည္။  ဘုရားေက်ာင္းကန္ ေစတီပုုထုိးမ်ားဆုိလွ်င္ ပို၍ပင္ မသင့္ေတာ္လွေပ။ ဤသုိ႔ လူငယ္မ်ား အတုမမွားေအာင္ မိဘဆရာမ်ားက ထိန္းသိမ္းေပးရေပမည္။ သံဃာေတာ္မ်ားက က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေဆာင္ရြက္ေပးရေပမည္။
လူငယ္မ်ား၏စိတ္ကယဥ္ေက်းမွ ကိုယ္ကယဥ္ေက်းမည္ ။ ကိုယ္ကယဥ္ေက်းမွ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းနုိင္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္  လူငယ္မ်ား၏ စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ ယဥ္ေက်းေအာင္  ဟိရီ၊ၾသတပၸတရား ေဟာၾကားသင့္လွေပသည္။ဟိရီ ၊ ၾသတပၸသည္  သူေတာ္ေကာင္းတရား၏အေျခခံ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၏ အေျခခံျဖစ္ေပသည္။   ဟိရီ ၊ၾသတပၸ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဧကနိပါတ္၊ နစၥဇာတ္ ။ စတုကၠ နိပါတ္ ၊ သိရီဇာတ္။ သိရီကာဠကဏၰီဇာတ္ ။ အသီတိနိပါတ္၊ သုဓာေဘာဇနဇာတ္။ ဧကနိပါတ္၊ ေဒ၀ဓမၼ ဇာတ္ေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကားသင့္လွေပသည္။          
ဆရာ ၊ ဆရာမမ်ားက ရြာဘုန္းႀကီး၏ အကူအညီကို ယူမည္။ တပည့္မ်ားကို ဆုံးမမည္။ ရံဖန္ ရံခါ ရြာဘုန္းႀကီးက  ဇာတ္ေတာ္မ်ားကို ပုံေျပာသလုိ ေျပာျပၿပီး ဇာတကပညာေရးကို ပို႔ခ်သင့္ေပသည္။ ဇာတကပညာေရးျဖင့္   ျမင့္မားေသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းသင့္လွေပသည္။  ဇာတကပညာေရးျဖင့္ သာသနာ အဓြန္႔ရွည္ တည္တန္႔ေအာင္ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္လွေပသည္။ ျမန္မာကို ကမၻာက အထင္ႀကီး  ေလးစားၾကသည့္အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္မွာ ယဥ္ေက်းမႈႏွင့္ သာသနာပင္ျဖစ္ေပသည္။
အရွင္၀ီရသူ (မစုိးရိမ္)

0 Response to "ဘာသာယဥ္ေက်းမႈ အေမြ (၂)(ဆရာေတာ္၀ီရသူ)"

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ...