နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ....
Image and video hosting by TinyPic

သမုိင္း၏တရားခံ အခန္း(၁၃) ေရးသားတင္ျပသူ-ဆရာေတာ္ ၀ီရသူ(မစုိးရိမ္)

သမိုင္း၏တရားခံ ။ ။ ဤသလွ်င္ မဟာနယကဆရာေတာ္မ်ားသည ္ သာသနာေတာ္သန္႔ရွင္းေရးကို
ဦစားေပး ေဆာင္ရြက္မႈမရွိဘဲ လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားျခင္း၊ ၄င္းအဖြဲ႕၌ပင္ မသန္႔ရွင္းသူမ်ား ပါဝင္ေနျခင္း၊ အဖြဲ႕ဝင္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ရာ၌ သံဃာ့ဆႏၵကို မခံယူျခင္း၊ ဓမၼဝိနယမ႑ိဳင္ကို အေလးမထားျခင္း၊ အက်င့္ပ်က္ျခစားမႈမ်ား မတရား ဆံုးျဖတ္မႈမ်ား ျပည့္လွ်ံေနျခင္း၊ အဓမၼကို အကာအကြယ္ေပးထားျခင္း၊ သံဃာထုအေပၚ အာဏာကို အလြဲသံုးစြဲ အႏိုင္က်င့္ေနျခင္း၊ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကိုကို မက်င့္သံုးဘဲ အာဏာရွင္စနစ္ကို က်င့္သံုးေနျခင္း၊ ရဟန္းပ်ိဳ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး စနစ္ကို သံဃာထု၏ ေလးစားမႈကို မခံယူရျခင္း၊ ဘြဲ႕တံဆိပ္သာသနာထူေထာင္ၿပီး ဘုရားသာသနာကို ဖ်က္ဆီးေနျခင္း၊ စာေပစိစစ္ေရးကို ေဘာင္ခတ္ၿပီး ဓမၼကို မ်က္ကြယ္ျပဳထားျခင္း၊ သံဃာထုေဘးကင္းလံုျခံဳေအာင္ အကာ
အကြယ္မေပးႏိုင္ျခင္း၊ သာသနာအက်ိဳးကို မသယ္ပိုးဘဲ ကိုယ္က်ိဳးရွာေနျခင္း၊ ပထမျပန္ စာေမးပြဲမ်ားကို တိုင္းစစ္ျပည္နယ္စစ္ ခြဲထုတ္၍ ပရိယတၲိသာသနာကို ဖ်က္ဆီးေနျခင္း၊ ဓမၼဘက္မွာ မရပ္တည္ဘဲ အဓမၼဘက္မွာ ရပ္တည္ေနျခင္း၊ ၄င္းတို႔၏ လက္႐ံုးတပည့္ႀကီးမ်ားက တိုင္းသူျပည္သားေတြကို အႏိုင္က်င့္ေနျခင္း . . . . .ဤသို႔ေသာအေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ပ်က္စီးယိုယြင္းရျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၄၀ ျပည့္ႏွစ္တြင္ ေယာမင္းႀကီးဦးဖိုးလိႈင္သည္ ရာဇဓမၼသဂၤဟက်မ္းကို ျပဳစုခဲ့၏။
ထိုက်မ္း၌ ျမန္မာ့အေျခခံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစည္းမ်ဥ္းကို အျပည့္အစံု တင္ျပထား၏။ ဦးဖိုးလိႈင္ကား ယေန႔ေခတ္ လူေပါင္း (၁၀ဝ၀)ေက်ာ္ ပါဝင္၍ ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုနီးပါးမွ ေရးဆြဲရေသာ အေျခခံဥပေဒကို တစ္ေယာက္တည္း ေရးဆြဲခဲ့ေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပထမဦးဆံုး ဒီမိုကေရစီဖခင္ႀကီး ျဖစ္ေလ၏။ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္စနစ္ကို စာေပအႏုပညာျဖင့္ ေတာ္လွန္ခဲ့ေသာ ဒီမိုကေရစီေတာ္လွန္ေရးသမားႀကီး ျဖစ္၏။ သူျပဳစုေသာ ဒီမိုကေရစီမွာ ပံုတူ ကူးယူထားသည့္ မူပြားဒီမိုကေရစီမဟုတ္၊ ႏိုင္ငံ၊ လူမ်ိဳး၊ ဘာသာယဥ္ေက်းမႈတို႔ႏွင့္ အံဝင္ခြင္က်ေအာင္ စီစဥ္ထားေသာ ယိုးဒယားပတ္ပ်ိဳးသာ ျဖစ္၏။ သက္ဦးဆံပိုင္ဦးဖိုးလိႈင္အေနျဖင့္ သက္ဦးဆံပိုင္ရွင္ဘုရင္ႏွင့္ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ အႏၱရာယ္ကင္းေရး၊ ျပည္သူလူထု လူ႔အခြင့္အေရး အျပည့္အဝ ေဖာ္ေဆာင္ေရး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ႀကီးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရး
တို႔ကို ေရွ႕႐ႈဦးတည္၍ တင္ျပျခင္းျဖစ္၏။ ေအဒီ(၁၇)ရာစုတြင္ အဂၤလန္ျပည္ ေခတ္ေဟာင္းေတာ္လွန္ေရး ပါလီမန္ေခါင္းေဆာင္ Cyomwell(ကရြမ္းဝဲ)က ပထမခ်ားလ္ဘုရင္ကို ေသဒဏ္ေပးကာ ေခါင္းျဖတ္သတ္ခဲ့၏။
ေအဒီ(၁၈)ရာစုတြင္ ျဖစ္ပြားေသာ ျပင္သစ္အေရးေတာ္ပံုႀကီးေၾကာင့္ သက္ဦးဆံပိုင္ Louis 14(လူဝီဘုရင္၁၄) ႏွင့္ မိဖုရားကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က စက္တိုင္တင္၍ ေခါင္းျဖတ္သတ္ခဲ့၏။
ဒီမိုကေရစီေခတ္ေရစီးေၾကာင္းသည္ ကမၻာတလႊားသို႔ စီးဆင္းေနေပရာ ျမန္မာျပည္၌ သက္ဦးဆံပိုင္ဘုရင္စနစ္ ေတာ္လွန္ေရးေပၚေပါက္ခဲ့ေသာ္ ထိုဘုရင္မ်ားကဲ့သို႔ အႏၱရာယ္မျဖစ္ေစရန္အလို႔ငွာ မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ကိုကာကြယ္လိုေသာ ေစတနာေကာင္းျဖင့္ တင္ျပျခင္းျဖစ္၏။ တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ိဳးအတြက္မွာမူ အထူးေျပာစရာမလိုေခ်။ ဦးဖိုးလိႈင္ကို အျပည့္အဝ ေထာက္ခံအားေပးခဲ့သူမွာ ကင္းဝန္မင္းႀကီးဦးေကာင္း ျဖစ္၏။ ထိုစနစ္ကို စုဖုရားလတ္ အမ်က္ေတာ္ရွ၍ ပယ္ခ်လိုက္၏။ ၁၂၄၀ ခုႏွစ္၌ တင္သြင္းရာ မလိုက္နာခဲ့သျဖင့္ ၁၂၄၇ ခုႏွစ္၌ မင္းႏွင့္ တိုင္းျပည္တစ္ခုလံုး ကြ်န္ဘဝေရာက္ခဲ့ရ၏။
(ညိဳျမ၊ ကုန္းေဘာင္ရွာပံုေတာ္၊ ၄၉၆ -၇)
ကြ်ႏု္ပ္သည္ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ အနာဂတ္သာသနာအတြက္ ဤစာတမ္းကို ျပဳစုပါသည္။ အတၲႀကီး၍
အျမင္က်ဥ္းလွ်င္ စုဖုရားလတ္လို ပယ္ခ်ႏိုင္ပါသည္။ အတၲပါးလႊာ၍ အျမင္ႀကီးအျမင္က်ယ္ပါမူ အျပဳသေဘာႏွင့္ ေဝဖန္အႀကံျပဳ၍ အနာဂတ္သာသနာ၏ အေျခခံအုဋ္ျမစ္ကို စနစ္တက် ခိုင္မာေအာင္ လုပ္သင့္ပါသည္။
အကယ္၍ ေရာဂါေပါင္းစံု ဝင္ေရာက္ေနသည့္ ဂိလာနသာသနာကို အခ်ိန္မီမကုစားပါလွ်င္ သမိုင္း၏တရားခံသည္ စုဖုရားလတ္ပင္ျဖစ္ေပမည္။ သမိုင္း၏ လက္ညႇိဳးထိုး က်ိန္ဆဲမႈကို ခံရပါလိမ့္မည္။ သာသနာႀကီး နာတာရွည္ ေရာဂါဆိုးႀကီးျဖင့္ ပ်က္စီးရပါလိမ့္မည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ သမိုင္း၏တရားခံအစစ္သည္ သင္ကိုယ္တိုင္ပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
မွတ္ခ်က္ ။ ။ မဟာနာယကအဖြဲ႕၌ မင္းကြန္းဆရာေတာ္၊ မေကြးဆရာေတာ္၊ မစိုးရိမ္
ဆရာေတာ္ကဲ့သုိ႔သိကၡာ၊ သမာဓိႏွင့္ျပည့္စံုၿပီး သာသနာအက်ိဳးကုိ တကယ္သယ္ပုိးသည့္ ဘုရားသားေတာ္ အစစ္ႀကီးမ်ားကုိ မရည္ညႊန္းပါ။
ကြ်ႏု္ပ္သည္ ဤစာတမ္းကို ေမာ္စကိုၿမိဳ႕မွာ ေရးသားပါသည္။ ဤစာမူထြက္ရွိလာေသာအခါ၌ စနစ္
မေျပာင္းေသးလွ်င္ တစ္ေခါက္ေဂ်ာင္းရေပဦးမည္။ ထိုအခါ ေမာ္စကိုသို႔ ဒုတိယမို႔ ေျခဦးလွည့္ခြင့္ေပးေတာ္မူေသာ ဆရာႀကီးမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ရေပဦးမည္။

0 Response to "သမုိင္း၏တရားခံ အခန္း(၁၃) ေရးသားတင္ျပသူ-ဆရာေတာ္ ၀ီရသူ(မစုိးရိမ္)"

လာေရာက္လည္ပတ္ၾကေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ...