ဘာသာယဥ္ေက်းမႈ အေမြ (၁)(ဆရာေတာ္၀ီရသူ)
ယေန႔ကၽြန္ဳပ္သည္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈမ်ားအနက္ (၁၂)လရာသီ ပြဲေတာ္မ်ား အေၾကာင္းကိုစဥ္းစားေနမိ၏။ထုိရာသီပြဲေတာ္မ်ားတြင္လည္း အမ်ားစုသည္ ဘာသာတရားကို အေျခခံ၍ ေပၚေပါက္လာသည္႔ ယဥ္ေက်းမႈက မ်ားေပသည္။ နိုင္ငံေတာ္အစုိးရက ထိန္းသိ္မ္းမွ တည္တန္႔နုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား နုိင္ငံေတာ္အစုိးရက ထိန္းသိမ္းသည္ျဖစ္ေစ၊မထိန္းသိမ္း သည္ျဖစ္ေစ အစဥ္အလာအရ ဆက္လက္တည္ရွိ နုိင္မည့္ယဥ္ေက်းမႈမ်ား နုိင္ငံေတာ္အစိုးရ တင္မဟုတ္ဘဲ သံဃာေတာ္မ်ားကပါ ထိန္းသိမ္းပါမွ တည္ရွိနုိင္ တုိးပြားနုိင္ အက်ိဳးမ်ားနုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားဟူ၍ ေတြ႕ရွိရေပသည္။
(က)နုိင္ငံေတာ္အစိုးရက ထိန္းသိမ္းပါမွ တည္တန္႔နုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား။ ။ (၁၂)လရာသီတြင္ ၀ါေခါင္လ-ေလွၿပိဳင္ပြဲ၊ နယုန္လ-စာျပန္ပြဲ ကဲသုိ႔ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားသည္ နုိင္ငံေတာ္အစုိးရက တာ၀န္ယူက်င္းပပါမွ ဆက္လက္ တည္ရွိနုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားျဖစ္ေပသည္။
(ခ)အစဥ္အလာအရ တည္ရွိေနမည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား။ ။(၁၂)လရာသီတြင္ တန္ခူူးလ သႀကၤန္ပြဲ၊ ၀ါဆုိလ-၀ါဆုိပြဲ၊ တပုိတြဲလ-ထမနဲပြဲ တုိ႔ကဲ႔သို႔ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားသည္ နုိင္ငံေတာ္အစိုးရက တာ၀န္ယူသည္ျဖစ္ေစ၊ တာ၀န္မယူသည္ျဖစ္ေစ ဆက္လက္တည္ရွိေနမည္႔ အစိုးရယဥ္ေက်းမႈမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ (ဂ) သံဃာေတာ္မ်ားပါ၀င္သင့္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား။ ။ (၁၂)လရာသီတြင္ တန္ခူးလ သႀကၤန္ပြဲႏွင့္ တြဲဖက္၍ျပဳလုပ္ၾကသည့္ ဒုလႅဘရဟန္းခံပြဲမ်ား၊ မိဘဘုိးဘြား(သက္ႀကီး) ပူေဇာ္ပြဲမ်ား ႏြားလြတ္ပြဲ၊ငါးလြတ္ပြဲ၊ငွက္လြတ္ပြဲကဲ႔သုိ႔ေသာ ဇီ၀ိတဒါန ေဘးမဲ႔လႈပြဲမ်ားသည္ နုိင္ငံေတာ္ အစိုးရတင္ မဟုတ္ဘဲ နုိင္ငံေတာ္အစိုးရေရာ သံဃာေတာ္မ်ားကပါ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ပါမွ အဓြန္႔ရွည္ တည္တံ့ျပန႔္ပြားၿပီး အက်ိဳးရွိနုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားျဖစ္ေပသည္။ ကၽြန္ဳပ္ ယေန႔ေတြးေနမိသည္။ ဤ(တတိယ)ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
ဒုလႅဘသာသနာသမုိင္း ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ဥပါသကာတစ္ေယာက္မွာ ရဟန္း ၀တ္ခ်င္ေသာ္လည္း သားေရး၊သမီးေရး ၊စီးပြားေရး ႀကီးပြားေရးတုိ႔ေၾကာင့္ မ၀တ္နုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနေပသည္။ သူ ထင္ထားသည္မွာ တစ္သက္လုံး ၀တ္မွသာ ရဟန္း၀တ္ေကာင္းသည္။ ခဏအခုိက္အတန္႔ဆုိလွ်င္ ရဟန္းမ၀တ္ေကာင္း ဟုျဖစ္သည္။ ရဟန္းလည္း ၀တ္ခ်င္ မိသားစု ႏွင့္လည္းကင္းကြာ မျဖစ္သျဖင့္ ေနာက္ဆုံး ဘုရားရွင္ထံ ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းသည္။ ဘုရားရွင္က မိမိတတ္နုိင္သေလာက္ ၀တ္နုိင္ေၾကာင္း က်င့္နုိင္သေလာက္အက်ိဳးရွိေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူသျဖင့္ ထုိဥပါသကာသည္ ခုႏွစ္ရက္ ရဟန္း၀တ္ေပသည္။ခုႏွစ္ရက္လုံး ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ကုိ ထိန္းသိမ္းၿပီး ၀ိနည္းစည္းကမ္းကို လုိက္နာကာ တရားဘာ၀နာမ်ား အားထုတ္လွ်က္ ေန႔စဥ္ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ သာက်င့္ႀကံေနထုိင္ခဲ႔ပါသည္။ ထုိသုိ႔ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ ခုႏွစ္ရက္တရား က်င့္ခဲ႔ေသာ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ထုိဥပါသကာ ကြယ္လြန္၍ နတ္ရြာသုဂတိလားခဲ႔ပါသည္။ ဤဥပါသကာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ၾကသည့္ အစဥ္အလာ ျဖစ္ေပၚလာေပသည္။
ဒုလႅဘသာသနာထူေထာင္သင့္ပုံ။ ။ယေန႔ျမန္မာျပည္ ဒုလႅဘ ရဟန္းခံသည့္ ကုသုိလ္ ပြဲမ်ားသည္ ထုိဥပါသကာကဲ႔သို႔ မဟုတ္လွေပ၊ အေပ်ာ္တမ္းရဟန္းခံပြဲ၊ အေပ်ာ္တမ္း ပဥၨင္းခံပြဲ ပုံစံမ်ိဳး သက္ေရာက္ေနေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၾကပ္မတ္၍ ထိန္းေက်ာင္းေပးမည့္သူ တရားျပမည့္သူ၊ နည္းလမ္း ညႊန္မည့္သူ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ဆြမ္းခံစားသည္၊ အပူေဇာ္ခံသည္၊ စီးကရက္ခဲသည္၊ ေပ်ာ္ပါးၾကသည္၊ စၾကေနာက္ၾက ရယ္ေမာၾကႏွင့္ တရားကို အရမယူဘဲ ရခဲလွသည္႔ ရဟန္းဘ၀ ဒုလႅဘကို ေမ႔ေလ်ာ့ျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးမဲ႔ေစခဲ႔ၾကေပသည္။၀တ္ပုံ စားပုံ ေနထုိင္ပုံ အခ်ိဳးမက်လွသျဖင့္ “ဒ-ဒုလႅဘ ပုံမက်” ဟုပင္ေျပာဆုိခံရတတ္ေပသည္။ အထင္အျမင္ အေသး ခံရတတ္ေပသည္။ ထုိသုိ႔ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားက အက်ိဳးရွိေအာင္ မေနၾကသျဖင့္ မိသားစုမ်ား အလႈရွင္မ်ားမွာလည္း ကုန္က်သေလာက္ အက်ိဳးမရွိခဲ႔ၾကေပ။
အနည္းစုအားျဖင့္မဟာစည္ရိပ္သာ၊ မုိးကုတ္ရိပ္သာကဲ႔သို႔ေသာ ရိပ္သာႀကီးမ်ားမွာ ရဟန္း၀တ္ၾကေသာ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားသာ ရဟန္းဘ၀ဒုလႅဘကုိ အရေတာ္စြာ အသုံးခ်မိၾကသည္ကိုေတြ႔ရေပသည္။ ရပ္ကြက္ေက်ာင္း၊ရြာေက်ာင္း အမ်ားစုတြင္ ရဟန္းခံၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္မ်ား၏အလုိလုိက္မႈေၾကာင့္ ရဟန္းတရားႏွင့္ ေ၀းခဲ႔ၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။ ဒုလႅဘရဟန္း အမ်ားစုမွာလည္း တရားအလုပ္ မလုပ္ရသည့္ေက်ာင္းမ်ားမွာ ပို၍ ၀တ္ခ်င္ေနၾကသည္ကိုလည္းေတြ႔ရေပသည္။ ပစၥေ၀ကၡဏာ (၄)ပုဒ္က်က္ခုိင္းရုံႏွင့္ ငုိယုိထြက္ေျပးၾကသူမ်ား၊ အာပတ္ေျဖ ေဒသနာၾကား က်က္ခုိင္းလုိ႔ ခ်က္ခ်င္းလူထြက္ၾကသူမ်ား တရားထုိင္ခုိင္းလုိ႔ အၾကည္ညိဳပ်က္သူမ်ားလည္း မၾကာခဏေတြ႔ႀကံဳေနရ၍ ဆရာေတာ္မ်ား အလုိလုိက္ ထားျခင္းလည္း ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ တရားက်င့္ရသည့္ ေက်ာင္းတြင္မေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ အနည္းငယ္သာျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားစုမွာ တရားအားထုတ္ရမွ သေဘာက်သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၾကပ္မတ္ေပးသည့္ ရိပ္သာမ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္ တစ္ျခား ဒုလႅဘရဟန္းဦးေရ တုိးပြားေနသည္ကို ၾကည့္က သိနုိင္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္ကုိ နားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ ဘ၀ေနနည္း၊ ထုိင္နည္း သိျမင္လာေအာင္၊ ဘာသာခ်စ္စိတ္၊ သာသနာခ်စ္စိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေအာင္ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းလုိသည့္စိတ္မ်ား ကိန္း၀ပ္လာေအာင္ မိဘကို လုပ္ေကၽြးခ်င္စိတ္မ်ား၊ မိဘေက်းဇူး သိတတ္သည့္စိတ္မ်ား၊မိဘေက်းဇူးဆပ္လုိသည့္ စိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေအာင္ ဦးစြာစည္းရုံးရေပမည္။ ထုိ႔ေနာင္မွ စားခ်ိန္၊ နားခ်ိန္၊ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ဟူ၍ အခ်ိန္ဇယားမ်ားကန္႔သက္၍ စည္းကမ္းတက်ေနတတ္၊ ထုိင္တတ္၊ျပဳမူ ေျပာဆုိတတ္ က်င့္ႀကံအားထုတ္တတ္ေအာင္ သင္ျပေပးသင့္ေပသည္။ စည္းကမ္းကို မေနနုိင္ မထုိင္နုိင္ မေပ်ာ္ပိုက္နုိင္ေအာင္ အတင္းအၾကပ္ႀကီး လည္းမဟုတ္၊ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ ပစ္ထားသည့္ အေခ်ာင္ႀကီးလည္း မဟုတ္ေအာင္ အသင့္အတင့္ ေရးဆြဲသင့္ေပသည္။
ဒုလႅဘေန႔စဥ္လုပ္ငန္း။ ။ ဥပမာ=မနက္ ၅း၀၀နာရီ တရားထုိင္မည္။ဆရာေတာ္ကိုယ္တုိင္ ႀကီးၾကပ္မည္ ။ ထုိ႔ေနာက္ အာရုံဆြမ္းစားမည္။ ဆြမ္းခံၾကြမည္။ နားမည္ ၊စာဖတ္မည္၊ ေန႔ဆြမ္းစားမည္၊ အနားယူမည္၊ တရားထုိင္မည္၊ တရားနာမည္၊ သန္႔ရွင္းေရလုပ္မည္၊ ဘုရား၀တ္တက္မည္၊ ၾသ၀ါဒနာယူမည္၊ တရားထုိင္မည္၊ ည=၉း၀၀တြင္ အိပ္စက္မည္ဆုိလွ်င္ အားလုံးသက္ေသာင့္ သက္သာရွိလွေပသည္။ ရဟန္းလည္း ၀တ္ေပ်ာ္သည္၊ တရားလည္း နာေပ်ာ္သည္၊ တရားလည္း က်င့္ေပ်ာ္သည္၊ စာလည္းဖတ္ေပ်ာ္သည္၊ပစၥဳပန္ သံသရာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ား မိမိရရ ရရွိ သြားေပမည္။မိသားစုမ်ား ရဟန္း ဒကာမ်ား၊ ဆြမ္းဒကာမ်ား၊အလႈရွင္မ်ားလည္းသဒၶါတရားတုိးသည္ထက္ တုိးပြားလာေပမည္။ထုိသုိ႔ ဒုလႅဘ ရဟန္းခံဘူး ၾကသူမ်ားသည္ သႀကၤန္ေရာက္တုိင္း မိမိတုိ႔၏ ဒုလႅဘရဟန္းဘ၀က အားထုတ္ ခဲ႔ေသာ ကုသုိလ္မ်ားကုိ ျပန္လည္ေအာက္ေမ႔ေနမိၾကေပမည္။ သီလာနုႆတိ ၊ စာဂါႏုႆတိမ်ား တုိးပြားေနေပမည္။ ရဟန္းဘ၀ကိုလည္း အျမတ္တနုိး တန္ဘုိးထားနုိင္ေပလိမ္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နတ္ရြာသုဂတိအစ နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာခံစားရမည့္ အေရးျဖစ္၍ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ဒုလႅဘသာသနာကို ထူေထာင္သင့္လွေပသည္။
(က)နုိင္ငံေတာ္အစိုးရက ထိန္းသိမ္းပါမွ တည္တန္႔နုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား။ ။ (၁၂)လရာသီတြင္ ၀ါေခါင္လ-ေလွၿပိဳင္ပြဲ၊ နယုန္လ-စာျပန္ပြဲ ကဲသုိ႔ေသာ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားသည္ နုိင္ငံေတာ္အစုိးရက တာ၀န္ယူက်င္းပပါမွ ဆက္လက္ တည္ရွိနုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈ မ်ားျဖစ္ေပသည္။
(ခ)အစဥ္အလာအရ တည္ရွိေနမည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား။ ။(၁၂)လရာသီတြင္ တန္ခူူးလ သႀကၤန္ပြဲ၊ ၀ါဆုိလ-၀ါဆုိပြဲ၊ တပုိတြဲလ-ထမနဲပြဲ တုိ႔ကဲ႔သို႔ေသာ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားသည္ နုိင္ငံေတာ္အစိုးရက တာ၀န္ယူသည္ျဖစ္ေစ၊ တာ၀န္မယူသည္ျဖစ္ေစ ဆက္လက္တည္ရွိေနမည္႔ အစိုးရယဥ္ေက်းမႈမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ (ဂ) သံဃာေတာ္မ်ားပါ၀င္သင့္သည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား။ ။ (၁၂)လရာသီတြင္ တန္ခူးလ သႀကၤန္ပြဲႏွင့္ တြဲဖက္၍ျပဳလုပ္ၾကသည့္ ဒုလႅဘရဟန္းခံပြဲမ်ား၊ မိဘဘုိးဘြား(သက္ႀကီး) ပူေဇာ္ပြဲမ်ား ႏြားလြတ္ပြဲ၊ငါးလြတ္ပြဲ၊ငွက္လြတ္ပြဲကဲ႔သုိ႔ေသာ ဇီ၀ိတဒါန ေဘးမဲ႔လႈပြဲမ်ားသည္ နုိင္ငံေတာ္ အစိုးရတင္ မဟုတ္ဘဲ နုိင္ငံေတာ္အစိုးရေရာ သံဃာေတာ္မ်ားကပါ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္ပါမွ အဓြန္႔ရွည္ တည္တံ့ျပန႔္ပြားၿပီး အက်ိဳးရွိနုိင္မည့္ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားျဖစ္ေပသည္။ ကၽြန္ဳပ္ ယေန႔ေတြးေနမိသည္။ ဤ(တတိယ)ယဥ္ေက်းမႈအေၾကာင္းပင္ျဖစ္ေပသည္။
ဒုလႅဘသာသနာသမုိင္း ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က ဥပါသကာတစ္ေယာက္မွာ ရဟန္း ၀တ္ခ်င္ေသာ္လည္း သားေရး၊သမီးေရး ၊စီးပြားေရး ႀကီးပြားေရးတုိ႔ေၾကာင့္ မ၀တ္နုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနေပသည္။ သူ ထင္ထားသည္မွာ တစ္သက္လုံး ၀တ္မွသာ ရဟန္း၀တ္ေကာင္းသည္။ ခဏအခုိက္အတန္႔ဆုိလွ်င္ ရဟန္းမ၀တ္ေကာင္း ဟုျဖစ္သည္။ ရဟန္းလည္း ၀တ္ခ်င္ မိသားစု ႏွင့္လည္းကင္းကြာ မျဖစ္သျဖင့္ ေနာက္ဆုံး ဘုရားရွင္ထံ ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္းသည္။ ဘုရားရွင္က မိမိတတ္နုိင္သေလာက္ ၀တ္နုိင္ေၾကာင္း က်င့္နုိင္သေလာက္အက်ိဳးရွိေၾကာင္း မိန္႔ၾကားေတာ္မူသျဖင့္ ထုိဥပါသကာသည္ ခုႏွစ္ရက္ ရဟန္း၀တ္ေပသည္။ခုႏွစ္ရက္လုံး ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ကုိ ထိန္းသိမ္းၿပီး ၀ိနည္းစည္းကမ္းကို လုိက္နာကာ တရားဘာ၀နာမ်ား အားထုတ္လွ်က္ ေန႔စဥ္ ကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ေအာင္ သာက်င့္ႀကံေနထုိင္ခဲ႔ပါသည္။ ထုိသုိ႔ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ ခုႏွစ္ရက္တရား က်င့္ခဲ႔ေသာ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ထုိဥပါသကာ ကြယ္လြန္၍ နတ္ရြာသုဂတိလားခဲ႔ပါသည္။ ဤဥပါသကာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ဒုလႅဘရဟန္း၀တ္ၾကသည့္ အစဥ္အလာ ျဖစ္ေပၚလာေပသည္။
ဒုလႅဘသာသနာထူေထာင္သင့္ပုံ။ ။ယေန႔ျမန္မာျပည္ ဒုလႅဘ ရဟန္းခံသည့္ ကုသုိလ္ ပြဲမ်ားသည္ ထုိဥပါသကာကဲ႔သို႔ မဟုတ္လွေပ၊ အေပ်ာ္တမ္းရဟန္းခံပြဲ၊ အေပ်ာ္တမ္း ပဥၨင္းခံပြဲ ပုံစံမ်ိဳး သက္ေရာက္ေနေပသည္။ အေၾကာင္းမွာ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၾကပ္မတ္၍ ထိန္းေက်ာင္းေပးမည့္သူ တရားျပမည့္သူ၊ နည္းလမ္း ညႊန္မည့္သူ နည္းပါးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ဆြမ္းခံစားသည္၊ အပူေဇာ္ခံသည္၊ စီးကရက္ခဲသည္၊ ေပ်ာ္ပါးၾကသည္၊ စၾကေနာက္ၾက ရယ္ေမာၾကႏွင့္ တရားကို အရမယူဘဲ ရခဲလွသည္႔ ရဟန္းဘ၀ ဒုလႅဘကို ေမ႔ေလ်ာ့ျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးမဲ႔ေစခဲ႔ၾကေပသည္။၀တ္ပုံ စားပုံ ေနထုိင္ပုံ အခ်ိဳးမက်လွသျဖင့္ “ဒ-ဒုလႅဘ ပုံမက်” ဟုပင္ေျပာဆုိခံရတတ္ေပသည္။ အထင္အျမင္ အေသး ခံရတတ္ေပသည္။ ထုိသုိ႔ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားက အက်ိဳးရွိေအာင္ မေနၾကသျဖင့္ မိသားစုမ်ား အလႈရွင္မ်ားမွာလည္း ကုန္က်သေလာက္ အက်ိဳးမရွိခဲ႔ၾကေပ။
အနည္းစုအားျဖင့္မဟာစည္ရိပ္သာ၊ မုိးကုတ္ရိပ္သာကဲ႔သို႔ေသာ ရိပ္သာႀကီးမ်ားမွာ ရဟန္း၀တ္ၾကေသာ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားသာ ရဟန္းဘ၀ဒုလႅဘကုိ အရေတာ္စြာ အသုံးခ်မိၾကသည္ကိုေတြ႔ရေပသည္။ ရပ္ကြက္ေက်ာင္း၊ရြာေက်ာင္း အမ်ားစုတြင္ ရဟန္းခံၾကေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္မ်ား၏အလုိလုိက္မႈေၾကာင့္ ရဟန္းတရားႏွင့္ ေ၀းခဲ႔ၾကသည္ကုိ ေတြ႔ရေပသည္။ ဒုလႅဘရဟန္း အမ်ားစုမွာလည္း တရားအလုပ္ မလုပ္ရသည့္ေက်ာင္းမ်ားမွာ ပို၍ ၀တ္ခ်င္ေနၾကသည္ကိုလည္းေတြ႔ရေပသည္။ ပစၥေ၀ကၡဏာ (၄)ပုဒ္က်က္ခုိင္းရုံႏွင့္ ငုိယုိထြက္ေျပးၾကသူမ်ား၊ အာပတ္ေျဖ ေဒသနာၾကား က်က္ခုိင္းလုိ႔ ခ်က္ခ်င္းလူထြက္ၾကသူမ်ား တရားထုိင္ခုိင္းလုိ႔ အၾကည္ညိဳပ်က္သူမ်ားလည္း မၾကာခဏေတြ႔ႀကံဳေနရ၍ ဆရာေတာ္မ်ား အလုိလုိက္ ထားျခင္းလည္း ျဖစ္ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ တရားက်င့္ရသည့္ ေက်ာင္းတြင္မေပ်ာ္ပိုက္ေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ အနည္းငယ္သာျဖစ္ပါသည္။ အမ်ားစုမွာ တရားအားထုတ္ရမွ သေဘာက်သူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္မ်ားကို ၾကပ္မတ္ေပးသည့္ ရိပ္သာမ်ားတြင္ တစ္ႏွစ္ တစ္ျခား ဒုလႅဘရဟန္းဦးေရ တုိးပြားေနသည္ကို ၾကည့္က သိနုိင္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုလႅဘရဟန္းေတာ္ကုိ နားလည္ သေဘာေပါက္ေအာင္ ဘ၀ေနနည္း၊ ထုိင္နည္း သိျမင္လာေအာင္၊ ဘာသာခ်စ္စိတ္၊ သာသနာခ်စ္စိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေအာင္ ယဥ္ေက်းမႈကို ထိန္းသိမ္းလုိသည့္စိတ္မ်ား ကိန္း၀ပ္လာေအာင္ မိဘကို လုပ္ေကၽြးခ်င္စိတ္မ်ား၊ မိဘေက်းဇူး သိတတ္သည့္စိတ္မ်ား၊မိဘေက်းဇူးဆပ္လုိသည့္ စိတ္မ်ား ေပၚေပါက္လာေအာင္ ဦးစြာစည္းရုံးရေပမည္။ ထုိ႔ေနာင္မွ စားခ်ိန္၊ နားခ်ိန္၊ အလုပ္လုပ္ခ်ိန္ဟူ၍ အခ်ိန္ဇယားမ်ားကန္႔သက္၍ စည္းကမ္းတက်ေနတတ္၊ ထုိင္တတ္၊ျပဳမူ ေျပာဆုိတတ္ က်င့္ႀကံအားထုတ္တတ္ေအာင္ သင္ျပေပးသင့္ေပသည္။ စည္းကမ္းကို မေနနုိင္ မထုိင္နုိင္ မေပ်ာ္ပိုက္နုိင္ေအာင္ အတင္းအၾကပ္ႀကီး လည္းမဟုတ္၊ဘာမွ်မလုပ္ဘဲ ပစ္ထားသည့္ အေခ်ာင္ႀကီးလည္း မဟုတ္ေအာင္ အသင့္အတင့္ ေရးဆြဲသင့္ေပသည္။
ဒုလႅဘေန႔စဥ္လုပ္ငန္း။ ။ ဥပမာ=မနက္ ၅း၀၀နာရီ တရားထုိင္မည္။ဆရာေတာ္ကိုယ္တုိင္ ႀကီးၾကပ္မည္ ။ ထုိ႔ေနာက္ အာရုံဆြမ္းစားမည္။ ဆြမ္းခံၾကြမည္။ နားမည္ ၊စာဖတ္မည္၊ ေန႔ဆြမ္းစားမည္၊ အနားယူမည္၊ တရားထုိင္မည္၊ တရားနာမည္၊ သန္႔ရွင္းေရလုပ္မည္၊ ဘုရား၀တ္တက္မည္၊ ၾသ၀ါဒနာယူမည္၊ တရားထုိင္မည္၊ ည=၉း၀၀တြင္ အိပ္စက္မည္ဆုိလွ်င္ အားလုံးသက္ေသာင့္ သက္သာရွိလွေပသည္။ ရဟန္းလည္း ၀တ္ေပ်ာ္သည္၊ တရားလည္း နာေပ်ာ္သည္၊ တရားလည္း က်င့္ေပ်ာ္သည္၊ စာလည္းဖတ္ေပ်ာ္သည္၊ပစၥဳပန္ သံသရာ ေလာကီ ေလာကုတၱရာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ား မိမိရရ ရရွိ သြားေပမည္။မိသားစုမ်ား ရဟန္း ဒကာမ်ား၊ ဆြမ္းဒကာမ်ား၊အလႈရွင္မ်ားလည္းသဒၶါတရားတုိးသည္ထက္ တုိးပြားလာေပမည္။ထုိသုိ႔ ဒုလႅဘ ရဟန္းခံဘူး ၾကသူမ်ားသည္ သႀကၤန္ေရာက္တုိင္း မိမိတုိ႔၏ ဒုလႅဘရဟန္းဘ၀က အားထုတ္ ခဲ႔ေသာ ကုသုိလ္မ်ားကုိ ျပန္လည္ေအာက္ေမ႔ေနမိၾကေပမည္။ သီလာနုႆတိ ၊ စာဂါႏုႆတိမ်ား တုိးပြားေနေပမည္။ ရဟန္းဘ၀ကိုလည္း အျမတ္တနုိး တန္ဘုိးထားနုိင္ေပလိမ္မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နတ္ရြာသုဂတိအစ နိဗၺာန္ေရာက္သည္အထိ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာခံစားရမည့္ အေရးျဖစ္၍ ေက်ာင္းထုိင္ ဆရာေတာ္မ်ားသည္ ဒုလႅဘသာသနာကို ထူေထာင္သင့္လွေပသည္။
0 Response to "ဘာသာယဥ္ေက်းမႈ အေမြ (၁)(ဆရာေတာ္၀ီရသူ)"
Post a Comment