ပုထုဇဥ္ႏွင့္ ေသာတာပန္ကြာျခားပံု (၇) ခ်က္
၁။ ပုထုဇဥ္က ျဖစ္ေၾကာရွည္တယ္၊ ေသာတာပန္က ျဖစ္ေၾကာတုိတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ထတုိင္းသိတာက(၀ါ) ေပၚတုိင္းသိတာက ေသာတာပန္တုိ႔၏ အသိ။
၂။ အဲဒီလုိ ေပၚေပၚလာတာ ခ်က္ခ်င္းသိလုိ႔ သိတာနဲ႔ တၿပိဳက္နက္တည္း ၿငိမ္းေအးေအာင္ လုပ္ႏုိင္ျခင္းသည္ ေသာတာပန္တုိ႔၏အသိ။
၃။ ဤဘုရားသာသနာေတာ္မွတစ္ပါး အျခားေသာ သာသနာမွာ ထြက္ရပ္လမ္းမရွိဘူးလို႔ သိေနတဲ့ အသိဟာလည္း ေသာတာပန္တုိ႔၏ အသိပါပဲ။
၄။ ကိစၥႀကီးငယ္ေတြ ရွိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ အလ်င္အျမန္ကုသလုိတဲ့ စိတ္ရွိတယ္၊ ဥပမာ- ကုိယ့္မွာ က်ဴးလြန္ထားတဲ့ အျပစ္ေလးေတြရွိေနတယ္။ မပယ္ႏုိင္ေသးတဲ့ ကိေလသာထၾကြ ေသာင္းက်န္းလာတဲ့အခါမွာ ခ်က္ခ်င္းပဲ ကုသလုိစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာတာလဲ ေသာတာပန္တုိ႔၏ အသိပါပဲ။
၅။ ကိစၥႀကီးငယ္ရွိလုိ႔ သူတစ္ပါးအတြက္ရံုးတုိ႔၊ ဂါတ္တုိ႔၊ လုိက္ရျငားေသာ္လည္း မိမိသီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာအပ်က္မခံပဲ လုိက္သြားျခင္းသည္ ေသာတာပန္တုိ႔၏ အသိပါပဲ။
၆။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာစဥ္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ား တရားေဟာစဥ္ျဖစ္ေစ၊ စိတ္သည္ အာရံုတစ္ပါးသုိ႔ မသြားပဲ သစၥာတရားကုိ စူးစူးစုိက္စုိက္ အနက္အဓိပၸါယ္သိၿပီးသကာလ နာေနႏုိင္ျခင္းသည္ ေသာတာပန္တုိ႔၏ တရားနာနည္းပဲ။
၇။ ဒီလုိတရားနာၿပီးေနာက္ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္တဲ့ တရားေတြပါလားလုိ႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာလုိ႔မဆံုး ၾကည္ညိဳလုိ႔မဆံုး၊ ေက်းဇူးတင္လုိ႔မၿပီး၊ ဒီလုိမၿပီးတဲ့ သတၱိေတြဟာလည္း ေသာတာပန္တုိ႔၏ သတိၱပဲ။ ပုထုဇဥ္တုိ႔ကေတာ့ ၿပီးရင္ ပစ္လုိက္တာပဲ မ်ားပါတယ္။
ေသာတာပန္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ (၁၀) မ်ိဳး ျပတ္သည္
၁။ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္၊ (အပါယ္တံခါး ပိတ္သည္)။
၂။ က်ိဳး၊ ကန္း၊ ဆြံ႕အ၊ ကု႒ႏူနာ၊ ရူပ၊ အရူပ (မျဖစ္ပါ)။
၃။ ဤဆယ္က်ိဳးပ၊ ပဋိစၥ၊ ျပတ္ၾက အသြယ္သြယ္။
၄။ သကဒါဂါမ္မွာ ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းမႈသာ ပုိ၍ ပယ္ႏုိင္ပါသည္။
၂။ အဲဒီလုိ ေပၚေပၚလာတာ ခ်က္ခ်င္းသိလုိ႔ သိတာနဲ႔ တၿပိဳက္နက္တည္း ၿငိမ္းေအးေအာင္ လုပ္ႏုိင္ျခင္းသည္ ေသာတာပန္တုိ႔၏အသိ။
၃။ ဤဘုရားသာသနာေတာ္မွတစ္ပါး အျခားေသာ သာသနာမွာ ထြက္ရပ္လမ္းမရွိဘူးလို႔ သိေနတဲ့ အသိဟာလည္း ေသာတာပန္တုိ႔၏ အသိပါပဲ။
၄။ ကိစၥႀကီးငယ္ေတြ ရွိလာတဲ့အခါက်ေတာ့ အလ်င္အျမန္ကုသလုိတဲ့ စိတ္ရွိတယ္၊ ဥပမာ- ကုိယ့္မွာ က်ဴးလြန္ထားတဲ့ အျပစ္ေလးေတြရွိေနတယ္။ မပယ္ႏုိင္ေသးတဲ့ ကိေလသာထၾကြ ေသာင္းက်န္းလာတဲ့အခါမွာ ခ်က္ခ်င္းပဲ ကုသလုိစိတ္ ျဖစ္ေပၚလာတာလဲ ေသာတာပန္တုိ႔၏ အသိပါပဲ။
၅။ ကိစၥႀကီးငယ္ရွိလုိ႔ သူတစ္ပါးအတြက္ရံုးတုိ႔၊ ဂါတ္တုိ႔၊ လုိက္ရျငားေသာ္လည္း မိမိသီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာအပ်က္မခံပဲ လုိက္သြားျခင္းသည္ ေသာတာပန္တုိ႔၏ အသိပါပဲ။
၆။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာစဥ္၊ ဘုန္းႀကီးမ်ား တရားေဟာစဥ္ျဖစ္ေစ၊ စိတ္သည္ အာရံုတစ္ပါးသုိ႔ မသြားပဲ သစၥာတရားကုိ စူးစူးစုိက္စုိက္ အနက္အဓိပၸါယ္သိၿပီးသကာလ နာေနႏုိင္ျခင္းသည္ ေသာတာပန္တုိ႔၏ တရားနာနည္းပဲ။
၇။ ဒီလုိတရားနာၿပီးေနာက္ ခႏၶာဥာဏ္ေရာက္တဲ့ တရားေတြပါလားလုိ႔ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာလုိ႔မဆံုး ၾကည္ညိဳလုိ႔မဆံုး၊ ေက်းဇူးတင္လုိ႔မၿပီး၊ ဒီလုိမၿပီးတဲ့ သတၱိေတြဟာလည္း ေသာတာပန္တုိ႔၏ သတိၱပဲ။ ပုထုဇဥ္တုိ႔ကေတာ့ ၿပီးရင္ ပစ္လုိက္တာပဲ မ်ားပါတယ္။
ေသာတာပန္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ (၁၀) မ်ိဳး ျပတ္သည္
၁။ ငရဲ၊ တိရစၦာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္၊ (အပါယ္တံခါး ပိတ္သည္)။
၂။ က်ိဳး၊ ကန္း၊ ဆြံ႕အ၊ ကု႒ႏူနာ၊ ရူပ၊ အရူပ (မျဖစ္ပါ)။
၃။ ဤဆယ္က်ိဳးပ၊ ပဋိစၥ၊ ျပတ္ၾက အသြယ္သြယ္။
၄။ သကဒါဂါမ္မွာ ရုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းမႈသာ ပုိ၍ ပယ္ႏုိင္ပါသည္။
0 Response to "ပုထုဇဥ္ႏွင့္ ေသာတာပန္ကြာျခားပံု (၇) ခ်က္"
Post a Comment