ဆရာေတာ္ ဦးေသ႒ိလ ၏ ၾသ၀ါဒ
၀ိပႆနာတရားဟာ "လူသားေတြရဲ႕ ေခါင္းေပါင္းကြ" ၀ိပႆနာေဟာတာ ေကာင္းပါတယ္။ အဲဒါဟာ ဒကာႀကီးေတြအတြက္ ေခါင္းေပါင္းေပါ့ကြာ။ ဒကာမႀကီးေတြအတြက္ ဆံထံုးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ၀ိပႆနာဆုိတဲ့ လူ႕ေခါင္းေပါင္း၊ လူ႔ ဆံထံုး လွလွပပ ေပါင္းေပး ထံုးေပးေနတာကုိ ငါ ဘာမွမေျပာလုိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ပုဆုိးနဲ႔ ထမီ ၿမဲေအာင္ေတာ့ ၀တ္ေပးလုိက္ပါဦး..တဲ့။
ပုဆုိးနဲ႔ထမီက ဘာပါလဲဆရာေတာ္ လို႔ေမးေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒ အေျခခံေတြကို နားလည္ဖုိ႔ သိပ္လုိတယ္ကြ...တဲ့။
ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ ဆံုထံုးကုိပဲ ျပင္ရင္ ပုဆုိး.ထမီ မပါပဲ ပြဲတက္သူလုိ ျဖစ္ေနမယ္...တဲ့။
သိပ္မွန္တဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ၾသ၀ါဒေလးပါပဲ။ ဟုတ္တာေပါ့။ ခု ေခတ္ျဖစ္ေနၾကတာက ဘုရားကုိ ရွိခုိးတာေတာင္ ဘာေၾကာင့္ ရွိခိုးတယ္။ ဘာအက်ိဳးကုိလုိလုိ႔ ရွိခုိးတယ္ ဆုိတာ ေသခ်ာမသိပဲ ဘုရားေရွ႔ေတာ္ေရာက္ ၿပီး ဒူးႏွစ္ဘက္ တုပ္ အရိုုအေသေပး ေနာက္ ေအာ္ခ်င္ရာေအာ္၊ ဆုိခ်င္ရာဆုိ၊ ေတာင္းခ်င္တဲ့ ဆုကိုေတာင္း၊ စိတ္ကူးရရာကုိ လုိက္လုပ္ၿပီး ဦးသံုးႀကိမ္ အျမန္ခ် ၿပီးျပန္ၾကတာခ်ည္းပဲမဟုတ္လား။ သို႔ေသာ္လည္း အျပစ္ေတာ့မဆုိသာေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဗုဒၶဘာသာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့အနက္မွ ဒီတစ္ေယာက္သည္ ဘုရားမွန္း တရားမွန္း သံဃာမွန္း သိေသးသည္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ စိတ္တစ္ေနရာသာ က်န္ေနေသးသည္။ ၀မ္းသာစရာပင္။ ၀ိပႆနာဆုိသည္ကားလည္း ထုိ႔သို႔ပင္။ ေခါင္းေပါင္း နဲ႔ ဆံထံုးတုိ႔ကိုသာ ျပင္ၿပီး ပုဆိုးနဲ႔ ထမီ မပါရင္ ဘယ္လုိမွပင္ မတင့္တယ္သလုိ ဘယ္လုုိမွ မေတြး၀ံ့ေအာင္ ျမင္ကြင္းက ဆုိးေနေပသည္။ ထုိအခ်က္ကို ဆရာေတာ္က ေထာက္ျပၿပီး ျပင္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵဟာ အင္မတန္အံ့ၾသေလာက္ေပသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ညီေတာ္မ်ား၊ ေနာင္ေတာ္မ်ား၊ စြမ္းႏုိင္ေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ဒီၾသ၀ါဒအတုိင္း ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အေျခခံ သေဘာတရားမ်ားကုိ နားမလည္ေသးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံ သုိ႔ တုိက္ရုိက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြယ္၀ုိက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိမွလည္းေကာင္း၊ မိမိမွ တစ္ဆင့္ လည္းေကာင္း တတ္ႏုိင္သ၍ သြန္သင္ဆံုးမ ေဟာေျပာ ျပသ ၿပီး သာသနာျပဳၾကပါကုန္စုိ႔ လုိ႔ တုိက္တြန္းလွ်က္ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါသည္။
သာသနာ ငါးေထာင္မက ၾကာေအာင္ ထမ္းေဆာင္ သယ္ပုိးႏုိင္ၾကပါေစ။
ပုဆုိးနဲ႔ထမီက ဘာပါလဲဆရာေတာ္ လို႔ေမးေတာ့ ဗုဒၶ၀ါဒ အေျခခံေတြကို နားလည္ဖုိ႔ သိပ္လုိတယ္ကြ...တဲ့။
ေခါင္းေပါင္းနဲ႔ ဆံုထံုးကုိပဲ ျပင္ရင္ ပုဆုိး.ထမီ မပါပဲ ပြဲတက္သူလုိ ျဖစ္ေနမယ္...တဲ့။
သိပ္မွန္တဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ၾသ၀ါဒေလးပါပဲ။ ဟုတ္တာေပါ့။ ခု ေခတ္ျဖစ္ေနၾကတာက ဘုရားကုိ ရွိခုိးတာေတာင္ ဘာေၾကာင့္ ရွိခိုးတယ္။ ဘာအက်ိဳးကုိလုိလုိ႔ ရွိခုိးတယ္ ဆုိတာ ေသခ်ာမသိပဲ ဘုရားေရွ႔ေတာ္ေရာက္ ၿပီး ဒူးႏွစ္ဘက္ တုပ္ အရိုုအေသေပး ေနာက္ ေအာ္ခ်င္ရာေအာ္၊ ဆုိခ်င္ရာဆုိ၊ ေတာင္းခ်င္တဲ့ ဆုကိုေတာင္း၊ စိတ္ကူးရရာကုိ လုိက္လုပ္ၿပီး ဦးသံုးႀကိမ္ အျမန္ခ် ၿပီးျပန္ၾကတာခ်ည္းပဲမဟုတ္လား။ သို႔ေသာ္လည္း အျပစ္ေတာ့မဆုိသာေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ဗုဒၶဘာသာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့အနက္မွ ဒီတစ္ေယာက္သည္ ဘုရားမွန္း တရားမွန္း သံဃာမွန္း သိေသးသည္။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ စိတ္တစ္ေနရာသာ က်န္ေနေသးသည္။ ၀မ္းသာစရာပင္။ ၀ိပႆနာဆုိသည္ကားလည္း ထုိ႔သို႔ပင္။ ေခါင္းေပါင္း နဲ႔ ဆံထံုးတုိ႔ကိုသာ ျပင္ၿပီး ပုဆိုးနဲ႔ ထမီ မပါရင္ ဘယ္လုိမွပင္ မတင့္တယ္သလုိ ဘယ္လုုိမွ မေတြး၀ံ့ေအာင္ ျမင္ကြင္းက ဆုိးေနေပသည္။ ထုိအခ်က္ကို ဆရာေတာ္က ေထာက္ျပၿပီး ျပင္ေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵဟာ အင္မတန္အံ့ၾသေလာက္ေပသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ညီေတာ္မ်ား၊ ေနာင္ေတာ္မ်ား၊ စြမ္းႏုိင္ေသာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ဒီၾသ၀ါဒအတုိင္း ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အေျခခံ သေဘာတရားမ်ားကုိ နားမလည္ေသးေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံ သုိ႔ တုိက္ရုိက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြယ္၀ုိက္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မိမိမွလည္းေကာင္း၊ မိမိမွ တစ္ဆင့္ လည္းေကာင္း တတ္ႏုိင္သ၍ သြန္သင္ဆံုးမ ေဟာေျပာ ျပသ ၿပီး သာသနာျပဳၾကပါကုန္စုိ႔ လုိ႔ တုိက္တြန္းလွ်က္ နိဂံုးခ်ဳပ္အပ္ပါသည္။
သာသနာ ငါးေထာင္မက ၾကာေအာင္ ထမ္းေဆာင္ သယ္ပုိးႏုိင္ၾကပါေစ။
0 Response to "ဆရာေတာ္ ဦးေသ႒ိလ ၏ ၾသ၀ါဒ"
Post a Comment