ျမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူသည့္ႏွစ္ေပါင္း(၂၆၀၀)ျပည့္ရန္ (၂)လခန္႕သာလုိေတာ့သည္။ မည္သုိ႕ဆင္ႏႊဲပူေဇာ္ၾကမွာလဲ?
မႏၱေလးမဟာျမတ္မုနိဘုရား
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၃ ခုႏွစ္၊ ကဆုန္လျပည့္ေန႕၊ခရစ္ႏွစ္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေမလ ၁၈ ရက္ေန႕သည္ ေဂါတမျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္ ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂၆၀၀ ျပည့္ေတာ့မည့္ေန႕ျဖစ္ပါသည္။ သာသနာေတာ္သကၠရာဇ္အေနျဖင့္ ၂၅၅၅ ျပည့္ေျမာက္ေသာ ကာလပင္ျဖစ္ပါသည္။ ေဂါတမျမတ္ဗုဒၶသည္ သက္ေတာ္ (၈၀) ၀ါေတာ္ (၄၅) ၀ါ ႏွင့္ သာသနာသကၠရာဇ္ (၂၅၅၅) ခုႏွစ္ (၄၅+၂၅၅၅ =၂၆၀၀) ျမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ႏွစ္ေပါင္း (၂၆၀၀) ျပည့္ေျမာက္သည့္ ႏွစ္ျဖစ္ျပီး ဗုဒၶ၏ႏွစ္ (၂၆၀၀) ျပည့္ ႏွစ္ဟုလည္း ေခၚဆုိၾကပါသည္။
ဤမွ်ရွည္လ်ားေသာ ႏွစ္ပရိေစၦဒကာလအတြင္း ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရသည့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ သာသနာေတာ္ခရီး တစ္ေလွ်ာက္ ျပန္လည္ေမွ်ာ္ၾကည့္ပါမူ ရႊင္လန္းတက္ၾကြ ၾကည္ညဳိဖြယ္၊ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲဖြယ္၊ အံ့ၾသထိန္႕လန္႕ဖြယ၊္ ေအာင့္ေမ့တသလြမ္းဆြတ္ဖြယ္ရာတုိ႕ႏွင့္ ျပည့္လွ်မ္းေနေသာ အတိတ္ ျမတ္ဗုဒၶ ပုံရိပ္မ်ားကို ေတြ႕ျမင္ခံစားရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ျမတ္ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္ စံယူေတာ္မူခဲ့သည့္ႏွစ္မွ စတင္ေရတြက္ခဲ့ရေသာ သာသနာေတာ္ႏွစ္ (၂၅၅၅) ဟုဆုိေသာ္လည္း လူ႕ဘ၀ႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ရာတြင္မူ လူ႕အသက္ (၈၀) တန္းျဖင့္ ဘ၀ေပါင္း (၃၀) ေက်ာ္မွ်သာ ရွိပါေသးသည္။ မိမိတုိ႕၏ ဘ.ဘုိး.ေဘး.ဘီ.ဘင္.ေဘာင္.ေဘာ မွသည္ မိမိေအာက္ သား.ေျမး.ျမစ္.တီ.တြတ္.ကြ်တ္.ကြ်တ္ဆက္ စသည္ျဖင့္ မိမိတုိ႕ မ်ဳိးရုိးအစဥ္ကာလ (၁၄) ဘ၀ ပါ၀င္ေသာ မ်ဳိးရုိးအဆက္ (၂၀) ေက်ာ္မွ်သာ ရွိေပေသးရာ လူ႕ဘ၀ အဆက္သည္ မၾကာျမင့္ေသးပါဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။
မ်ဳိးရုိးအစဥ္ဆက္ တစ္ဆက္၏ အထက္ ခုနစ္ဘ၀ ေအာက္ခုနစ္ဘ၀ နွစ္ၾကိမ္ေက်ာ္မွ်သာရွိပါေသးသည္။ ဘ၀ဆက္အားျဖင့္ ဆုိရပါမူ မိမိတုိ႕သည္ လူ႕အျဖစ္ကုိ ရခဲ့သည္ဆုိပါက ဘုရားရွင္ လက္ထက္ေတာ္မွစ၍ ဆင့္ကဲဆင့္ကဲ လူ႕ဘ၀မ်ားကို ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရပါသည္။
သခၤါရေလာက၏ ထုံးတန္းဓမၼတာ သေဘာအရ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ရသည့္ ဘ၀ေပါင္း (၃၀) ေက်ာ္တြင္ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ေတာ္မူျခင္း၊ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူျခင္း၊ ေစတီေလးပါး တည္ထားျခင္း၊ ေပ်ာက္ကြယ္ျခင္း ျဖစ္စဥ္မ်ားႏွင့္ ပထမဘ၀တြင္ ၾကဳံခဲ့ေပါင္း ၾကဳံခဲ့မည္သာျဖစ္သည္၊ ယခုျမတ္ေမွာက္ လူ႕ဘ၀ (၃၀) ေက်ာ္ကာလတြင္ အထက္ဘ၀ မ်ားစြာက ဤကမၻာေျမအႏွံ႕တြင္ ျဖစ္တည္က်န္ရွိရစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္တုိ႕ကုိ အာရုံျပဳ ရည္မွန္းဖူးေမွ်ာ္ ၾကည္ညဳိနုိင္စြမ္းရန္အတြက္လည္းေကာင္း၊ ျမတ္ဗုဒၶပုံရိပ္မ်ားကို ျပန္လည္မွန္းဆ ထင္ဟပ္ျပသရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
အဆုိပါ အတိတ္ ဗုဒၶပုံရိပ္ မ်ားစြာအနက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သတင္းသုံးစဥ္ကာလ ကာမဂုဏ္စည္းစိမ္တုိ႕သည္ ခ်မ္းသာျခင္းအစစ္ျဖစ္သည္ဟု ရဟန္းေတာ္တုိ႕ ျငင္းခုန္ၾကေလရာ ထုိအျခင္းအရာကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေတြ႕ျမင္ျပီး ျငင္းခုန္ၾကေသာ ရဟန္းတုိ႕အား ျမတ္စြာဘုရားက "သုေခါဗုဒၶါ မုပၸါေဒါ သုခါ သဒၶမၼ ေဒသနာ သုခါ သံဃႆ သာမဂၢီ သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ" ဟူေသာ ဂါထာေတာ္ကုိ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ဂါထာေတာ္၏ အဓိပၸါယ္ သေဘာမွာ….
သစၥာေလးပါး ပုိင္းျခားသိျမင္ ဘုရားရွင္တုိ႔ေပၚထြန္းလာျခင္းသည္ အလြန္အၾကဴး ထူးျမတ္ေသာ ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ သူေတာ္ေကာင္းတရားတုိ႔ကုိ ၾကားနာရျခင္းသည္ ဇာတိအစ၊ ဒုကၡအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ျဖစ္၍ ခ်မ္းသာျခင္း အစစ္ျဖစ္ေပသည္။ သံဃာေတာ္မ်ား စိတ္တူထပ္မွ် ညီညႊတ္လွေသာ အျဖစ္သည္ စင္စစ္ဧကန္ အမွန္ခ်မ္းသာျခင္းျဖစ္သည္။ စိတ္တူထပ္မွ် ညီညႊတ္လွေသာအျဖစ္သည္၊ စင္စစ္ဧကန္ အမွန္ခ်မ္းသာျခင္း ျဖစ္သည္။ စိတ္တူထပ္မွ် ညီညႊတ္လွေသာ ရဟန္းတုိ႔ ပရိယတ္၊ ပရိပတ္ႏွစ္ရပ္ကုိ ၿခိဳးျခံစြာ က်င့္ႀကံျခင္းသည္ ႀကီးပြားေၾကာင္းျဖစ္၍ ေကာင္းေသာ ခ်မ္းသာျခင္း အစစ္ သာလွ်င္ ျဖစ္ေပ၏။ဟူ၍ ဖြင့္ဆုိထားပါသည္။
ကာမဂုဏ္ စည္းစိမ္တို႔သည္ နိစၥသေဘာ မလြဲဧကန္ ပ်က္သံုးရတတ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာျခင္း အစစ္မဟုတ္၊ အတုအေယာင္မွ်သာျဖစ္၏။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသံုးပါး ေပၚထြန္းလာျခင္းသည္သာ ခ်မ္းသာျခင္းအစစ္မွန္ျဖစ္သည္။ ေပၚထြန္းလာေသာ ရတနာသံုးပါးကုိ ၾကားခြင့္၊နာခြင့္၊ ေဟာေျပာခြင့္၊ ပူေဇာ္ခြင့္ရသည့္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔သည္ ဤေလာကတြင္ စၾကာ၀ေတးမင္း ျဖစ္ရသည္ထက္ ပုိလြန္း၍ ျမတ္၏။ အဆိုပါ ရတနာသံုးပါးတြင္ ဘုရားရတနာသည္ အျမတ္ဆံုးျဖစ္သည္။ ဤကမၻာတြင္ ေလးဆူကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ လာခဲ့ၿပီးျဖစ္၏။ ပြင့္ထြန္းလာေသာ ဘုရားျမတ္ရတနာကုိ လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ သတၱ၀ါအားလံုး ဖူးေမွ်ာ္ၾကည္ညိဳ ပူေဇာ္ရျခင္းသည္ ေကာင္းခ်ီး မဂၤလာသာျဖစ္ရ၏။ ပြင့္ထြန္းခဲ့ၿပီးေသာ ဘုရားရတနာတို႔သည္ ဤကမၻာေျမျပင္တြင္သာ ေပၚေပါက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေလးအသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္သိန္း၊ အသေခၤ် အသေခၤ်ယ် ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ လာခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ကမၻာေျမေပၚတြင္ ပြင့္ထြန္းေပၚေပါက္ခဲ့ၿပီး ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ဓါတ္ေတာ္ ေမြေတာ္မ်ားမွာ ေရတြက္၍မကုန္။ ကမၻာေျမ၏ တည္ဦးအစ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ပြင့္ေတာ္မူရာေျမျမတ္မဟာသည္လည္း မဇၥ်ိမေဒသမွာသာ ျဖစ္ထြန္းခဲ့၏။ ထိုေဒသမွ တစ္ဆင့္ အရပ္ေဒသ အသီးသီးသုိ႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ ထြန္းကားေရာက္ရွိ၏။ အေရွ႕၊အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ ယူဇနာေပါင္းမ်ားစြာ ပ်ံ႕ႏွံ႕ ေရာက္ရွိ၏။ ထက္၀န္းက်င္ အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာတုိင္းတြင္ ဘုရားရတနာရွိ၏။ ဘုရားရတနာသည္ အထက္ တစ္ယူဇနာ ေအာက္ တစ္ယူဇနာတုိင္ေအာင္ ပ်ံ႕ႏွံ႕ထြန္းကားလွ်က္ရွိသည္။
ဘုရားရွင္ေပၚထြန္းျခင္းသည္ ဒ႑ာရီ ပံုျပင္မဟုတ္။ဇာတ္နိပါတ္သမုိင္းက်မ္းဂန္အေထာက္ထားမ်ားစြာရွိသည္။
ဘုရားရတနာ တည္ရွိေနပံုကုိ ေဂါတမ ဘုရားရွင္လက္ထက္ ျမတ္ဗုဒၶ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူစဥ္ လမ္းခုလတ္ ေတာေဒယ်ရြာ အနီးသုိ႔အေရာက္ နတ္ကြန္းတစ္ခုတြင္ ရွိခုိးဦးခုိက္ေနေသာ ပုဏၰားတစ္ဦးအား အေၾကာင္းျပဳ၍ ျမတ္စြာဘုရားက ထုိပုဏၰားအား ေခၚယူေစၿပီး………
အိုပုဏၰား၊ သင္ ဤသုိ႔ပူေဇာ္ျခင္းသည္ ေကာင္းေသာကုသိုလ္ လုပ္ငန္းကို အားထုတ္ျခင္း မည္ပါေပသည္ဟု ခ်ီးမြမ္းစကား ျမြက္ၾကားေတာ္မူပါသည္။ ထုိအခါ ရဟန္းတို႔က ဘုရားရွင္သည္ ပုဏၰားႀကီးအား အဘယ့္ေၾကာင့္ ခ်ီးမြမ္းစကား ျမြက္ၾကားခဲ့သည္ကုိ ယံုမွားသံသယ ျဖစ္ေနၾက၏။ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ထုိနတ္ကြန္းေအာက္ တစ္ယူဇနာအကြာတြင္ နစ္ျမဳတ္ေနေသာ ကႆပဘုရားရွင္၏ ေရႊေစတီကိုလည္းေကာင္း၊ ေကာင္းကင္၌ တည္ရွိေသာ အျခားေသာ ေရႊေစတီတုိ႔ကုိလည္းေကာင္း၊ ရဟန္းရွင္လွဴ ပရိသတ္မ်ားစြာတုိ႔အား ဖူးျမင္ပူေဇာ္ႏုိင္ရန္ ဖန္ဆင္းျပေတာ္မူေလသည္။
ဘုရားရွင္၏ ဓါတ္ေတာ္ေမြေတာ္တုိ႔သည္ အနႏၱစၾကာ၀ဠာ၏ အထက္ေအာက္ အရပ္မ်က္ႏွာတုိ႔တြင္ ပ်ံ႕ႏွံ႔ တည္ရွိေနပါသည္ကုိ ဆုိလိုျခင္းျဖစ္ရာ ဖန္တီးျပျခင္းမဟုတ္၊ အရွိကုိ အရွိတုိင္းျမင္ႏုိင္ေစရန္ ျမတ္စြာဘုရား၏ တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ ျပေတာ္မူျခင္းျဖစ္ပါသည္။ အနႏၱစၾကာ၀ဠာ၊ အနႏၱဘုရားသာသနာသည္ ကမၻာ႕ကမၻာ႕မ်ားစြာကတည္းက တည္ရွိျပီးျဖစ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ ပုဏၰားသည္ အရာဌာန တစ္ခုအား လက္အုပ္ခ်ီမုိး၍ အာရုံျပဳရွိခုိးပူေဇာ္ျခင္းသည္ အလြန္ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္ေသာ ပူေဇာ္ျခင္းလကၡဏာသာ ျဖစ္ပါေပသည္။
ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္ မိန္႕ၾကားခဲ့ေသာ ေတာေဒယ် ပုဏၰားကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္း၊ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ျခင္းတုိ႕ကုိ လူတုိ႕အဘယ့္ေၾကာင့္ျပဳၾကပါသနည္း။ အဘယ့္ေၾကာင့္အေလးအျမတ္ျပဳၾကပါသနည္း ဟူသည္ကို မဂၢဂၤဒီပနီတြင္ ဤသုိ႕ ဖြင့္ဆုိထားပါသည္။
ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းဆုိသည္ကား အားကိုးအားထားျပဳမႈ ေဘးဒုကၡတုိ႕မွ လြတ္ေျမာက္ရာလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္း ျပဳမႈတုိ႕ျဖစ္သည္။ ပုထုဇဥ္လူသားတုိ႕သည္ လြတ္ေျမာက္ရာလြတ္ေျမာက္ေၾကာင္းတစ္ခုကို ရွာေဖြၾကရာတြင္ မိမိဒုကၡဆင္းရဲမွ လြတ္ကင္းရာ အမွန္ကို လမ္းျပေပးနုိင္ေတာ္မူေသာ ဆရာတစ္ဆူကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ရာဟု လူအမ်ားစုက ယုံၾကည္စြဲမွတ္ၾက၏။ တနည္းဆုိရေသာ္ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ သံသရာ သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ လြတ္ကင္းရာ လူခ်မ္းသာ နတ္ခ်မ္းသာ ျမင့္ျမတ္ရာ ဘုံဘ၀သုိ႕ေရာက္ရာ ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းျပေပးေတာ္မူေသာ ပုဂၢဳိလ္ထူး ပုဂၢဳိလ္ျမတ္တုိ႕ကို ဆုိလုိျခင္းျဖစ္သည္။ ေလာကအလုိအားျဖင့္ အသက္ရွည္ျခင္းကို အလုိရွိၾကကုန္ေသာ သူတုိ႕သည္ အစာအဟာရ တည္းဟူေသာ စားဖြယ္တုိ႕ကို အားထားမွီခုိရာ ျပဳၾက၏ အစာအာဟာရကုိ မွီ၀ဲၾက၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ သတၱ၀ါတုိ႕သည္ ငတ္မြတ္ျခင္းေဘးအတြက္ အဟာရသည္သာ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏။ ထုိ႕အတူ အနာေရာဂါအတြက္ ေဆး၀ါးသည္သာ ကိုးကြယ္ရာျဖစ္၏။ ေဆးဆရာကို အားကုိးအားထားျပဳၾကရ၏။ ဤနည္းအတူ ေလာက၌ ကုိးကြယ္ရာခပ္သိမ္းတို႕ကို ေမွ်ာ္ကိုးၾကရေလသည္။
ဆရာ၀န္သည္ လူနာတုိ႕အတြက္ ကိုးကြယ္အားထားရာျဖစ္သည္ ေဆးေကာင္း၀ါးေကာင္းသည္ အနာေရာဂါ ေပ်ာက္ကင္းေဆးသည့္အတြက္ လူနာတုိ႕အတြက္ အားကိုးအားထားစရာျဖစ္သည္။ ကိေလသာအျမဳိက္ရွိၾကကုန္ေသာ လူသတၱ၀ါတုိ႕သည္ အနာေရာဂါရွိသူတုိ႕ႏွင့္ တူ၏။ ဘုရားရတနာသည္ အနာေရာဂါတုိ႕၌ အလြန္လိမၼာ ကြ်မ္းက်င္ေသာ အထူးကု ပါရဂူဆရာ၀န္ၾကီးႏွင့္တူ၏။ သံဃာရတနာသည္လက္ေထာက္ဆရာ၀န္ၾကီးမ်ားႏွင့္တူ၏။ တရားရတနာသည္ ေဆးေကာင္း၀ါးေကာငး္ႏွင့္တူ၏။ ထုိ႕ေၾကာင့္ အနာေရာဂါတည္းဟူေသာ ေဘးဒုကၡမွ ေပ်ာက္ကင္းလုိသူမ်ားသည္ ဘုရားတရားသံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါးတုိ႕ကုိ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ကုိးကြယ္မႈဆုိသည္မွာ ယုံၾကည္ေလးျမတ္ ရွိခုိးပူေဇာ္မႈကုိသာဆုိလုိသည္မဟုတ္။ အားကိုးအားထားျပဳမႈ ကိုးကြယ္ရာျပဳမႈ အလုံးစုံတုိ႕သည္ ကိုးကြယ္ရာအမႈခ်ည္းပင္ျဖစ္သည္ ဘုရားတရားသံဃာ မိဘဆရာသမားစေသာ မိမိထက္ ျမတ္ေသာသူတုိ႕ကို ရွိခုိးပူေဇာ္၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကသည္ ယခုဘ၀၌ ပစၥည္းဥစၥာမရွိခဲ့လွ်င္ ခဏခ်င္း ဒုကၡေရာက္တတ္၏။ ထုိဒုကၡကို ေၾကာက္ၾကသျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာတုိ႕ကို ရေစနုိင္ေသာ အသိအလိမၼာ ဥာဏ္ပညာတည္းဟူေသာ ရတနာျမတ္သုံးပါး မိဘဆရာသမားတုိ႕ကုိ အားကိုးအားထားျပဳၾကရသည္။
ဤကား သာမန္ပုထုဇဥ္တုိ႕၏ အက်င့္ေကာင္းျဖစ္သည္။ သာမန္ပုထုဇဥ္တုိ႕ထက္ ျမတ္ေသာ ျမင့္ေသာ အမ်ဳိးေကာင္း သားသမီးတုိ႕သည္ ဘုရားတရားသံဃာ ရတနာျမတ္သုံးပါးတုိ႕ကို နိဗၺာန္ မဂ္ဖုိလ္ ေရာက္ရန္ရရန္အထိ ရည္မွန္း၍ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ယခုအခ်ိန္အခါသည္ သာသနာသကၠရာဇ္ ၂၅၅၀ ေက်ာ္ခဲ့ျပီး မိမိတုိ႕ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အမ်ားစုသည္ ထုိမွ်ေလာက္ေသာ ႏွစ္မ်ားကို အလြန္ၾကာျမင့္ေနျပီထင္ေနၾကသည္။ တကယ္ဆုိလွ်င္ သကၠရာဇ္ (၂၅၅၀) ေက်ာ္သည္။ ၾကာျမင့္လွျပီဟု မဆုိသာေသးေခ် တရုတ္ယဥ္ေက်းမႈသည္ နွစ္ (၅၀၀၀) ျပည့္ခဲ့ျပီ။ ေရာမျမဳိ႕ၾကီးသည္ နွစ္ေပါင္း (၃၀၀၀) ျပည့္ခဲ့ျပီ။ ယေန႕ထက္တုိင္ ဟုိတုန္းက လမ္းမ်ားေပၚ၀ယ္ သြားလာေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႕ ဗုဒၶဘာသ၀င္ အမ်ားစုသည္ အခ်ဳိ႕ေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားေဟာေျပာသကဲ့သုိ႕ မိရုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အဆင့္မွ တုိးတက္လာမႈ အင္မတန္နည္းပါးၾကသည္။ မွတ္ပုံတင္ထဲမွာ ကိုးကြယ္သည့္ ဘာသာေနရာတြင္ ထည့္သြင္းဆရာ တစ္ခုအေနႏွင့္သာ သေဘာထားဟန္တူ၏။ ထုိ႕အျပင္ ဗုဒၶဘာသာ အမည္ခံရုံႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သည္ဟု ထင္ေနၾကေသး၏။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိင္းကိုလည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ဟု အလြယ္တကူ ေခၚဆုိ၍မရပါ။
ထုိ႕ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶသည္ လူအမ်ားစု၏ ျမတ္ဗုဒၶအေပၚ မည္ကဲ့သုိ႕ ကိုးကြယ္သက္၀င္ယုံၾကည္သည္ကို ပမာဏေလးမ်ဳိးျဖင့္ ခြဲျခား၍ ေဟာေတာ္မူခဲ့သည္ မိမိတုိ႕ကုိယ္တုိင္ မည္သည့္အမ်ဳိးစားထဲတြင္ ပါ၀င္သည္ကို မိမိဘာသာ ဆုံးျဖတ္နုိင္ပါသည္။ ပမဏေလးမ်ဳိး ပမာဏဟူသည္ ႏႈိင္းယွဥ္ခ်က္ ႏႈိင္းယွဥ္မႈေလးမ်ဳိးဟုေခၚသည္။ ထုိေလးမ်ဳိးကို ျမတ္ဗုဒၶက ဤသုိ႕ ေဟာေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
(၁)ရူပ
ပမာဏာ ရူပပမာဏသည္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ ရူပကာယ အဆင္းေတာ္၌ ၾကည္ညဳိျမတ္ႏုိးၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါအေရအတြက္ ႏႈိင္းယွဥ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ရူပပမာဏဆုိသည္ကား လကၡဏာေတာ္ၾကီး (၃၂) သြယ္ (၈၀) ေသာလကၡဏာေတာ္ငယ္တုိ႕ျဖင့္ တန္ဆာအသြင္ ဆင္ယင္အပ္ေသာ ၀ဏၰယတန တည္းဟူေသာ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး၏ ရူပကာယအဆင္းေတာ္ကုိ ဖူးေတြ႕ၾကကုန္သူ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႕တြင္ (သုံးပုံအနက္ နွစ္ပုံ) သည္ အလြန္လွ်င္ၾကည္ညဳိျမတ္ႏုိးၾကကုန္၏။
(၂) ေဃာသပမာဏ
ေဃာသပမာဏသည္ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္၏ အသံေတာ္၌ ၾကည္ညဳိျမတ္နဳိးၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါအေရတြက္ကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပျခင္းျဖစ္၏။ ေဃာသပမာဏဆုိသည္ကား အဂၤါ(၈)ေဖာ္နွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူေသာ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္၏ အသံေတာ္ကို ၾကားၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႕သည္ (ငါးပုံအနက္ ေလးပုံ) သည္ အလြန္လွ်င္ၾကည္ညဳိျမတ္နဳိးၾကကုန္၏။
(၃)လုခပမာဏ
လုခပမာဏသည္ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္ျမတ္၏ ေခါင္းပါးေသာ အက်င့္ျမတ္၌ ၾကည္ညဳိျမတ္နဳိးၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါ အေရတြက္ကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ လုခပမာဏဆုိသည္ကား ျခဳိးျခံေခါင္းပါးစြာ က်င့္ေသာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၏ အက်င့္ျမတ္ကုိ ျမင္ေတြ႔ သိရွိၾကကုန္ေသာသတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႕တြင္ (တစ္ဆယ္အနက္ ကိုးပုံ) သည္ အလြန္လွ်င္ ၾကည္ညဳိျမတ္နဳိးၾကကုန္၏။
(၄) ဓမၼပမာဏ
ဓမၼပမာဏသည္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္၌ ၾကည္ညဳိျမတ္နုဳိးၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါအေရတြက္ကို ႏႈိင္းယွဥ္ျပျခင္းျဖစ္သည္။ ဓမၼပမာဏဆုိသည္ကား ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေဟာေျပာ ဆုံးမေတာ္မူအပ္ေသာ တရားေတာ္ကုိ ၾကားနာၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႕တြင္ ( တစ္ေထာင္ပုံအနက္ တပုံ) တနည္း တစ္ေထာင္တြင္ တစ္ေယာက္သာၾကည္ညဳိနုိင္၏။ လက္ခံသိမ္းပုိက္နုိင္၏ ၾကြင္းေသာ(၉၉၉) ေယာက္တုိ႕သည္ကား မၾကည္ညဳိ မျမတ္နဳိး မလုိက္နာ မသိမ္းပုိက္နုိင္ၾကကုန္။ မ တစ္ေထာင္ တစ္ေကာင္ဘြား ဆုိတာထုိစကားပင္ေျပာသည္ထင္၏။ ယခုအခါသည္ ျမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူခဲ့ေသာ အခ်ိန္မွစ၍ နွစ္ေပါင္း (၂၆၀၀) ျပည့္ရန္ (၂)လေက်ာ္ခန္႕သာ လုိပါေတာ့သည္။
ကြ်ႏု္ပ္တုိ႕ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအေနျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ နွစ္ေပါင္း (၂၆၀၀) ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ ပူေဇာ္ပြဲကို မည္သုိ႕ ျပဳလုပ္သင့္သည္ ၾကဳိဆုိသင့္သည္ကို အမွတ္တရ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္နုိင္ရန္ သတိေပး ႏႈိးေဆာ္ ေရးသားလုိက္ရပါသည္။
စာေရးသူ-ေအာင္ျမင့္ျမတ္(ျပည္ေရႊဘုိ)
အမွတ္စဥ္(၉၂) ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၁၇) ရက္၊ ေသာၾကာေန႔တုိင္းထုတ္ေ၀ေသာ ဘုန္းေရာင္ ဂမၻီရဂ်ာနယ္ မွတင္ျပပါသည္။
0 Response to "ျမတ္ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မူသည့္ႏွစ္ေပါင္း(၂၆၀၀)ျပည့္ရန္ (၂)လခန္႕သာလုိေတာ့သည္။ မည္သုိ႕ဆင္ႏႊဲပူေဇာ္ၾကမွာလဲ?"
Post a Comment